Nä fy f*n, säger jag bara. Tänk om man skulle bli uppäten av en orm eller nåt (mahah, dåligt exempel, jag vet :P ) och vara tvungen att LEVA innuti den i all oändighet. :blink:
Hur Skulle Livet Vara Om Döden Inte Fanns?
↗ till inlägget↗ till inläggetOdödligheten förbryllar alla på ålderdomshemmet. Detta skulle ju innebära att jag kan hugga huvudet av min bror utan att han dör, onekligen intressant ;)
Vad bra! Då kan jag ju leka Jackass :P
Vi sa ingeting om att inte smärta finns. :)
Ändå. Jag kan leka Jackass och veta att jag inte kommer dö.
Aha, och du tål självklart att ditt ben är brutet innåt och du måste lida med det i all framtid. :evil:
irreterande för efter typ 200.000 år är alla skit gamla förutom baren å man blir bara äldre å äldre.
↗ till inlägget↗ till inläggetOdödligheten förbryllar alla på ålderdomshemmet. Detta skulle ju innebära att jag kan hugga huvudet av min bror utan att han dör, onekligen intressant ;)
Vad bra! Då kan jag ju leka Jackass :P
Vi sa ingeting om att inte smärta finns. :)
Ändå. Jag kan leka Jackass och veta att jag inte kommer dö.
Aha, och du tål självklart att ditt ben är brutet innåt och du måste lida med det i all framtid. :evil:
Så gammal jag är vid det tidslaget kommer de väl på en anti-smärtsam sak mot benen. :P
Döden finns inte i himmlen!! :rolleyes:
Fast man måste vara död om man ska komma till himmelen...
↗ till inläggetOj, tänkte inte på det. :unsure:Fast man måste vara död om man ska komma till himmelen...
Det är ganska klart om hur det skulle bli, något intressantare är om vi skulle ha evigt liv, inte känna oss utslitna, inte få några sjukdomar och vara pigga hela tiden.
Flyttar till debatt...
↗ till inläggetSom Alverna i Sagan om ringen :)Det är ganska klart om hur det skulle bli, något intressantare är om vi skulle ha evigt liv, inte känna oss utslitna, inte få några sjukdomar och vara pigga hela tiden.
mmm....vad kul att sitta och fira sin 1337 års dag.
↗ till inläggetmin farfar är 86 och han är jätte pigg och glad...Har inte så mycket att tillägga, bara att det skulle bli förbaskat segt efter dagen man fyllt 60 år. Skitungar som pekar ut en på gatan, samt skrattar osv.
Efter 80+ skulle man känna sig som en hyena, dock ett ben färre än det nämnda djuret. Om man nu inte åker en fin handikapps-kärra och hånar allt och alla. Så ja, kör för fullt i den tidiga åldern, I say. ;)
↗ till inläggetSkulle bli så in i h*lvete tråkigt i längden.Det är ganska klart om hur det skulle bli, något intressantare är om vi skulle ha evigt liv, inte känna oss utslitna, inte få några sjukdomar och vara pigga hela tiden.
Det skulle nog vara ganska skoj i en början (typ första 20-40 åren) men sen skulle man nog vilja att livet skulle ha ett "ultimat" mål ett slut och att något som ingen kan förklara helt och hållet. Vad händer när man dör? Hur känns det osv?
Ett annat problem skulle nog vara att man blir psykiskt sjuk, efter ett par hundar år eller om ens det så skulle man nog börja fundera över meningen med livet (om det aldrig tar slut vill säga) för då finns inte ens fortplantningen kvar som ett argument.
Soad_token
Två saker..
Om döden inte fanns:
Skulle vi inte åldras och då stanna vid spädbarnsålder..
Skulle vi åldras skulle alla bli gamla och antagligen.. ruttna bort..
Ingendera låter nå vidare
↗ till inläggetNä fy f*n, säger jag bara. Tänk om man skulle bli uppäten av en orm eller nåt (mahah, dåligt exempel, jag vet :P ) och vara tvungen att LEVA innuti den i all oändighet. :blink:
eh... inte a oändlighet man kommer ju ut den natuliga vägen fattar ni? :D
Om jag inte minns fel, så var livet evigt innan Adam och Eva åt av äpplet. Men som det är idag, så skulle jag inte vilja leva till jag blev jätte gammal.
↗ till inläggetDet stämmer att Gud straffade mänskligheten med sjukdomar och inte gav dem evigt liv när Eva ätit av den förbjudna frukten, ja. Men sedan så säger ju Bibeln emot sig själv då livet i himmelen eller h*lvetet är evigt.Om jag inte minns fel, så var livet evigt innan Adam och Eva åt av äpplet.
↗ till inläggetJa, himmlen kanske är en sorts backup av det som var innan Adam och Eva, medans h*lvetet är som det är nu, fast evigt liv.. Det borde ju vara ett h*lvete till slut.↗ till inläggetDet stämmer att Gud straffade mänskligheten med sjukdomar och inte gav dem evigt liv när Eva ätit av den förbjudna frukten, ja. Men sedan så säger ju Bibeln emot sig själv då livet i himmelen eller h*lvetet är evigt.Om jag inte minns fel, så var livet evigt innan Adam och Eva åt av äpplet.
Jag har inte läst igenom hela tråden, men jaja.
Svälten skulle troligen inte bli en större faktor eftersom man ändå inte kan dö.
Jag skulle också tro att om man hade oändligt liv så skulle man också hå oändlig ungdom. Alltså runt 30-40 år.