NoKKen Skrivet 29 April 2008 Rapport Dela Skrivet 29 April 2008 För ca 2 månader sen fick en vän till mig byta utt nästan allt i datorn och han måste ha strullat till det, då alla delar inte är Microsoft Windows. Nu när alla delar inte är korrekta så det gör att när jag omformaterade datorn så Började datorn krångla när jag installerade saker, 3D spel började bli Buggade och så står det att Bio'sarna Saknas. Vi ska kolla upp det nästa vecka men jag undrar om någon annan här vet om man kan fixa det. regards, NoKKen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 29 April 2008 Rapport Dela Skrivet 29 April 2008 Du får väll fråga han vad han bytte å sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 29 April 2008 Rapport Dela Skrivet 29 April 2008 Bios saknas nog inte för då hade inte datorn startat För ca 2 månader sen fick en vän till mig byta utt nästan allt i datorn och han måste ha strullat till det, då alla delar inte är Microsoft Windows. Nu när alla delar inte är korrekta så det gör att när jag omformaterade datorn så Började datorn krångla när jag installerade saker, 3D spel började bli Buggade och så står det att Bio'sarna Saknas. Vi ska kolla upp det nästa vecka men jag undrar om någon annan här vet om man kan fixa det. regards, NoKKen Gör microsoft hårdvaru delar? det visste jag inte (ironi) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 29 April 2008 Rapport Dela Skrivet 29 April 2008 (redigerat) Bios saknas nog inte för då hade inte datorn startat För ca 2 månader sen fick en vän till mig byta utt nästan allt i datorn och han måste ha strullat till det, då alla delar inte är Microsoft Windows. Nu när alla delar inte är korrekta så det gör att när jag omformaterade datorn så Började datorn krångla när jag installerade saker, 3D spel började bli Buggade och så står det att Bio'sarna Saknas. Vi ska kolla upp det nästa vecka men jag undrar om någon annan här vet om man kan fixa det. regards, NoKKen Gör microsoft hårdvaru delar? det visste jag inte (ironi) Och ännu rättare sagt, gör Microsoft Windows hårdvarudelar? Det är väl en serie operativsystem, lol? Då du formaterar om hårddisken försvinner allt, är du säker på att du har installerat drivrutiner och nödvändig mjukvara? Redigerat 29 April 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NoKKen Skrivet 29 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 April 2008 Bios saknas nog inte för då hade inte datorn startat För ca 2 månader sen fick en vän till mig byta utt nästan allt i datorn och han måste ha strullat till det, då alla delar inte är Microsoft Windows. Nu när alla delar inte är korrekta så det gör att när jag omformaterade datorn så Började datorn krångla när jag installerade saker, 3D spel började bli Buggade och så står det att Bio'sarna Saknas. Vi ska kolla upp det nästa vecka men jag undrar om någon annan här vet om man kan fixa det. regards, NoKKen Gör microsoft hårdvaru delar? det visste jag inte (ironi) Då jag inte är mycket för datorn så är jag inte smart nog att veta att Microsoft. Det är kanske ordet "Packard Bell" Jag sökte? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 29 April 2008 Rapport Dela Skrivet 29 April 2008 (redigerat) För ca 2 månader sen fick en vän till mig byta utt nästan allt i datorn och han måste ha strullat till det, då alla delar inte är Microsoft Windows. Nu när alla delar inte är korrekta så det gör att när jag omformaterade datorn så Började datorn krångla när jag installerade saker, 3D spel började bli Buggade och så står det att Bio'sarna Saknas. Vi ska kolla upp det nästa vecka men jag undrar om någon annan här vet om man kan fixa det. regards, NoKKen Gör microsoft hårdvaru delar? det visste jag inte (ironi) Då jag inte är mycket för datorn så är jag inte smart nog att veta att Microsoft. Det är kanske ordet "Packard Bell" Jag sökte? :D Packardbell? Det är en ju ett annat märke på en dator, ett annat företag. Redigerat 29 April 2008 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NoKKen Skrivet 30 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 April 2008 För ca 2 månader sen fick en vän till mig byta utt nästan allt i datorn och han måste ha strullat till det, då alla delar inte är Microsoft Windows. Nu när alla delar inte är korrekta så det gör att när jag omformaterade datorn så Började datorn krångla när jag installerade saker, 3D spel började bli Buggade och så står det att Bio'sarna Saknas. Vi ska kolla upp det nästa vecka men jag undrar om någon annan här vet om man kan fixa det. regards, NoKKen Gör microsoft hårdvaru delar? det visste jag inte (ironi) Då jag inte är mycket för datorn så är jag inte smart nog att veta att Microsoft. Det är kanske ordet "Packard Bell" Jag sökte? :D Packardbell? Det är en ju ett annat märke på en dator, ett annat företag. Whatever, det företag som skapar hårdvaran da? >_> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 30 April 2008 Rapport Dela Skrivet 30 April 2008 Tanka senaste drivrutiner till dina komponenter. Funkar inte detta, återkom med korrekta felmeddelanden, kanske screenshot på dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 30 April 2008 Rapport Dela Skrivet 30 April 2008 Tanka senaste drivrutiner till dina komponenter. Funkar inte detta, återkom med korrekta felmeddelanden, kanske screenshot på dom. Delarna har inget med datorn att göra.Man kan ha ett ASUS moderbord , intel processor och nvidia .. det är 3 helt olika märken och alla funkar helt perfekt. Så det är något han har gjort isönder då han lagt in sina delar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 30 April 2008 Rapport Dela Skrivet 30 April 2008 (redigerat) Tanka senaste drivrutiner till dina komponenter. Funkar inte detta, återkom med korrekta felmeddelanden, kanske screenshot på dom. Delarna har inget med datorn att göra. Man kan ha ett ASUS moderbord , intel processor och nvidia .. det är 3 helt olika märken och alla funkar helt perfekt. Så det är något han har gjort isönder då han lagt in sina delar. Nu tar jag förgivet att du citerade fel. Då det inte verkar ha något med mitt inlägg alls att göra. Men jag postar för att stärka min teori. Nu när alla delar inte är korrekta så det gör att när jag omformaterade datorn så Började datorn krångla när jag installerade saker, 3D spel började bli Buggade och så står det att Bio'sarna Saknas.Det låter EXAKT som ett typiskt fall för att inte ha installerat några drivrutiner efter man har formaterat. Att 3D-spel "buggar" kan bero på dåliga drivare till grafikkortet eller liknande. Redigerat 1 Maj 2008 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NoKKen Skrivet 1 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2008 Nu när alla delar inte är korrekta så det gör att när jag omformaterade datorn så Började datorn krångla när jag installerade saker, 3D spel började bli Buggade och så står det att Bio'sarna Saknas.Det låter EXAKT som ett typiskt fall för att inte ha installerat några drivrutiner efter man har formaterat. Att 3D-spel "buggar" kan bero på dåliga drivare till grafikkortet eller liknande. Jo, det kan kanske bero på det. men när jag installerar skiten borde väll det inte bli några Errors? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 1 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2008 När du installerat de senaste drivrutinerna till alla dina komponenter ska det med stor sannolikhet inte komma några varningar. Annars som sagt, återkom med exakta felmeddelandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.