Gäst ihabba123 Skrivet 30 April 2008 Rapport Dela Skrivet 30 April 2008 (redigerat) Jag har en intel pentium 925 3.08 ghz och jag har klockat den till 3.8 ghz(har klockat 20%) jag undrar om jag kan klocka 10-20 % mer. Jag vill kloka processorn maximalt asså inte 400mhz jag snackar om 1-2 ghz, men jag vill att ni hjälper mig om jag ska börja lite lite eller lite men snabbt. Ska efter det här klocka grafikkortet. Två timmar efter jag laddade upp ämnet så har jag klockat till 4.128 ghz. Ska jag fortsätta 200-400 mhz till? Tempraturen är samma. Glömde säga att jag använder Easy tune 5 + jag har läst på lite om klockning. Redigerat 30 April 2008 av ihabba123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 30 April 2008 Rapport Dela Skrivet 30 April 2008 (redigerat) Akta bara så du inte överklockar för mycket, för blir det alltför varmt så kommer du nog med all säkerhet förstöra processorn, och andra närliggande komponenter om du har otur. Redigerat 30 April 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
isMaNnen Skrivet 30 April 2008 Rapport Dela Skrivet 30 April 2008 om du ska överklocka "extremt" varför använder du en dator som jag antar är ganska dyr? Det som kan hända (väldigt stor chans) om du gör det för mycket är att din processor pajar och ditt grafik kort om du klockar den som du sa att du skulle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 30 April 2008 Rapport Dela Skrivet 30 April 2008 Men jag ska klocka skit lite i taget nu, tack för varningen. Men vet ni nån bra klock program till grafikkorten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 1 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2008 Men jag ska klocka skit lite i taget nu, tack för varningen. Men vet ni nån bra klock program till grafikkorten?Kan verkligen inget på det här ämnet, så nej jag vet inte XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 2 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2008 Men jag ska klocka skit lite i taget nu, tack för varningen. Men vet ni nån bra klock program till grafikkorten? Vad har du för grafikkort? Men jag ska klocka skit lite i taget nu, tack för varningen. Men vet ni nån bra klock program till grafikkorten?Kan verkligen inget på det här ämnet, så nej jag vet inte XD Varför svara då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 3 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2008 AtiTool, och ja, det funkar till nVidia-grafikkort också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lövet_91 Skrivet 4 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2008 rivatuner brukar jag använda, det finns bra guider på deras hemsida Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.