Gäst Justfiwi Skrivet 2 Maj 2008 Rapport Skrivet 2 Maj 2008 Hejsan, När min kompis startar WoW så kommer det fram en ruta där det står "Failed to find a suitable display device. Exiting program." Vad kan det här vara, och hur kan man fixa det? Tacksam för snabba svar! Citera
Gäst Poison Skrivet 2 Maj 2008 Rapport Skrivet 2 Maj 2008 Det är väl rätt så j*vla solklart? "Kunda inte hitta passande video enhet" Ladda ner drivrutiner till grafikkortet, skulle inte det fungera, skrota kortet och köp ett nytt. Citera
ThaNooB Skrivet 2 Maj 2008 Rapport Skrivet 2 Maj 2008 Heja Posion!!! ^_^ Jag har iaf ingen aning, jag är tyvärr ingen "datanörd". :P Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 3 Maj 2008 Rapport Skrivet 3 Maj 2008 Det är väl rätt så j*vla solklart? "Kunda inte hitta passande video enhet" Ladda ner drivrutiner till grafikkortet, skulle inte det fungera, skrota kortet och köp ett nytt. Okej men vi testade att gå in på nVidia's hemsida och söka efter nya drivrutiner men "tyvärr" så står det att han redan har de nyaste för hans grafikkort... Och nu idag så vägrar hans skärm fungera, alltså det är något mysko med grafikkortet. What to do? Citera
Apex Skrivet 3 Maj 2008 Rapport Skrivet 3 Maj 2008 Låter som om ditt kort har blivit överhettat eller något...har han överklockat det? Citera
Gäst Poison Skrivet 3 Maj 2008 Rapport Skrivet 3 Maj 2008 (redigerat) Vad heter kortet? Redigerat 3 Maj 2008 av Poison Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 3 Maj 2008 Rapport Skrivet 3 Maj 2008 Vad heter kortet? Han har ett AGP-kort som heter typ nVidia 6200 AGP, tror jag XD Låter som om ditt kort har blivit överhettat eller något...har han överklockat det? Nej han har nog inte överklockat det. Men först så kom det där felmeddelandet fram så vi testade att ta ut och sätta in det igen. Men det blev inte bättre och imorse så vägrade bilden på hans skärm komma fram. Och vi har testat med en annan skärm också så det är inte skärmen det är fel på. What to do? Citera
Apex Skrivet 4 Maj 2008 Rapport Skrivet 4 Maj 2008 Ditt kort är nog helt paj...finns nog inte så mycket annat att göra än att köpa ett nytt om du inte ens kan se bilden på skärmen. Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 4 Maj 2008 Rapport Skrivet 4 Maj 2008 Ditt kort är nog helt paj...finns nog inte så mycket annat att göra än att köpa ett nytt om du inte ens kan se bilden på skärmen. Ja då får han väll gå tbx till Webbhallen och be att få ett nytt? Eller vad? Han har typ tillräckligt med fläktar å så Citera
Apex Skrivet 5 Maj 2008 Rapport Skrivet 5 Maj 2008 (redigerat) Du kan ju alltid försöka få kontakt med kort tillverkaren. Redigerat 5 Maj 2008 av StriKers Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.