Hoppa till innehåll

Himlen/paradiset

Jolt

Rekommendera inlägg

• Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad den består av? Luft.

Nej, den består av hjärna :student: Eller nåt. Jag tror och hoppas fortfarande att vi kommer till himmlen efter döden!! Försök att konvertera mej, bara! :angry:

Heh, nä jag tänker inte försöka konvertera någon, vill bara att folk vågar tänka för sig själva och inte följa en skrift som låtsas förklara allt..

:>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad den består av? Luft.

Nej, den består av hjärna :student: Eller nåt. Jag tror och hoppas fortfarande att vi kommer till himmlen efter döden!! Försök att konvertera mej, bara! :angry:

Heh, nä jag tänker inte försöka konvertera någon, vill bara att folk vågar tänka för sig själva och inte följa en skrift som låtsas förklara allt..

Koranen beskriver allt om fortplanting, tror du man visste om det 600 år och innan efter kristus?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad den består av? Luft.

suck själen finns inte, det ni klassifierar som "själ" är igentligen en funktion i hjärnan som får hjärtat att slå :|
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad den består av? Luft.

suck själen finns inte, det ni klassifierar som "själ" är igentligen en funktion i hjärnan som får hjärtat att slå :|

Och uppenbarligen kan ens själ inte komma någon annanstans eftersom hjärnan inte förflyttas från liket någon annanstans (däremot ruttnar den bort i en kemisk process). Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte vi kommer till nåt Paradis eller liknande, man bara dör, helt enkelt. Men det hade varit skoj om man fick leva i sin egen drömvärld eller nåt när man dog... Så kunde man bjuda in andra döda till sin värld och skit. Animal Crossing. >:3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte vi kommer till nåt Paradis eller liknande, man bara dör, helt enkelt. Men det hade varit skoj om man fick leva i sin egen drömvärld eller nåt när man dog... Så kunde man bjuda in andra döda till sin värld och skit. Animal Crossing. >:3

Hade varit kul ett tag, men efter det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det nu var ens egen dröm skulle man ju kunna ändra drömmen att allting bara var svart och ingenting existerade...

Vafan, jag måste sluta fantisera om såna här onödiga saker. xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det nu var ens egen dröm skulle man ju kunna ändra drömmen att allting bara var svart och ingenting existerade...

Vafan, jag måste sluta fantisera om såna här onödiga saker. xD

Det blir rätt tråkigt det med... Hellre då att ens medvetande inte finns överhuvudtaget.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad den består av? Luft.

Koranen beskriver allt om fortplanting, tror du man visste om det 600 år och innan efter kristus?

Jaha?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad den består av? Luft.

Jaha?

Det betyder att det fanns porr redan innan Kristi födelse. Serru. B)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I det här ämnet, om himlen finns eller ej och vad som händer efter döden finns det inget riktigt svar på.

Alla varelser alstrar, avger energi och en liten del forskare tror att denna energi lämnar kroppen och blir som en själ efter döden.

Själv tror jag att om man inser sanningen, inte tänker som en människa utan mediterar hade man möjligtvis kunnat övergå just till en sorts själ/energi efter döden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...