Chainsawkitten Skrivet 27 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2008 I det här ämnet, om himlen finns eller ej och vad som händer efter döden finns det inget riktigt svar på. Alla varelser alstrar, avger energi och en liten del forskare tror att denna energi lämnar kroppen och blir som en själ efter döden. Själv tror jag att om man inser sanningen, inte tänker som en människa utan mediterar hade man möjligtvis kunnat övergå just till en sorts själ/energi efter döden. Omöjligt. All energi kräver en bindning för att hållas samman. Denna binding fungerar ej utan gravitationsenergi och materia. Alltså kan själen inte bestå av enbart energi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 12 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2008 Sååå, ska vi ta upp detta ämnet igen? Jag tyckte det var roligt iaf. Jag tror att man kommer till Himmlen/h*lvetet efter döden. Jag tror inte att det ser ut som man tror däremot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.