Plankan Skrivet 3 Maj 2008 Rapport Skrivet 3 Maj 2008 (redigerat) Ni kanske inte vet det men GTA IV andvänder sig av Physic Engine. Den heter Europhia. Det är nog den största skillnaden mellan alla GTA Spel: Det är det som gör spelet så roligt! Tycker jag. Dem ville göra något bättre än ragdoll gubbar så dem tog Physic Engine, Här har ni där dem beskriver mer: Vad tycker ni? :) //Plankan// Redigerat 3 Maj 2008 av Plankan
oddy Skrivet 3 Maj 2008 Rapport Skrivet 3 Maj 2008 Bara så du vet så använder alla spel en physic engine. GTA IV har en egen physic engine som heter något med europhia.
Plankan Skrivet 3 Maj 2008 Författare Rapport Skrivet 3 Maj 2008 Ja, Euorophia eller något, men visst är det coolt!? :)
Plankan Skrivet 4 Maj 2008 Författare Rapport Skrivet 4 Maj 2008 Jag vet, men jag ville bara visa för dem som inte visste... :(
Sidney Skrivet 4 Maj 2008 Rapport Skrivet 4 Maj 2008 VAd var europhia nu igen? Var det den där grejsen som gjorde att människorna reagerar olika varje gång?
Plankan Skrivet 4 Maj 2008 Författare Rapport Skrivet 4 Maj 2008 (redigerat) Redigerat 4 Maj 2008 av Plankan
Kratos Skrivet 8 Maj 2008 Rapport Skrivet 8 Maj 2008 Vadådå, det är ju så på en hel del spel nuförtiden elr?? grafikmotorn som R* gjort, RAGE, är jävligt grym däremot :) :)
Cyper Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Skrivet 10 Maj 2008 Europhia är riktigt kraftfull. Tyvärr blev bilfysiken inte helt lyckad. Visst, det funkar bra - i ett spel. Men det är verkligen inte realistisk. Fordonen bör ha varit en aning lättare samt att krockskadorna är för dåligt gjorda.
oddy Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Skrivet 10 Maj 2008 Europhia är riktigt kraftfull. Tyvärr blev bilfysiken inte helt lyckad. Visst, det funkar bra - i ett spel. Men det är verkligen inte realistisk. Fordonen bör ha varit en aning lättare samt att krockskadorna är för dåligt gjorda. Men du måste hålla med att bilfysiken slår dem flesta spel som inte är racing spel. Själv älskar jag bilfysiken. Sen så är ju europhia helt underbar med. Så j*vla roligt när npcerna håller sig kvar i dörrhandtaget :P
Cyper Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Skrivet 10 Maj 2008 Europhia är riktigt kraftfull. Tyvärr blev bilfysiken inte helt lyckad. Visst, det funkar bra - i ett spel. Men det är verkligen inte realistisk. Fordonen bör ha varit en aning lättare samt att krockskadorna är för dåligt gjorda. Men du måste hålla med att bilfysiken slår dem flesta spel som inte är racing spel. Själv älskar jag bilfysiken. Sen så är ju europhia helt underbar med. Så j*vla roligt när npcerna håller sig kvar i dörrhandtaget :P Mjo, det är sant. Det spel som är mest likt GTA med den bästa bilfysiken är självklart Driver Parallel Lines, men det är ju egentligen ett bilspel.
zipy Skrivet 13 Maj 2008 Rapport Skrivet 13 Maj 2008 Jag kom ihåg när Half Life 2 släpptes, dens fysik var otrolig, denna ser skön ut den med. Gillar låten på den första videon
Rekommendera inlägg