Hoppa till innehåll

Gta Iv Physic Engine!


Rekommendera inlägg

Ni kanske inte vet det men GTA IV andvänder sig av Physic Engine. Den heter Europhia. Det är nog den största skillnaden mellan alla GTA Spel:

Det är det som gör spelet så roligt! Tycker jag. Dem ville göra något bättre än ragdoll gubbar så dem tog Physic Engine, Här har ni där dem beskriver mer:

 

 

Vad tycker ni? :) //Plankan//

Redigerat av Plankan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Europhia är riktigt kraftfull. Tyvärr blev bilfysiken inte helt lyckad. Visst, det funkar bra - i ett spel. Men det är verkligen inte realistisk. Fordonen bör ha varit en aning lättare samt att krockskadorna är för dåligt gjorda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Europhia är riktigt kraftfull. Tyvärr blev bilfysiken inte helt lyckad. Visst, det funkar bra - i ett spel. Men det är verkligen inte realistisk. Fordonen bör ha varit en aning lättare samt att krockskadorna är för dåligt gjorda.

Men du måste hålla med att bilfysiken slår dem flesta spel som inte är racing spel. Själv älskar jag bilfysiken. Sen så är ju europhia helt underbar med. Så j*vla roligt när npcerna håller sig kvar i dörrhandtaget :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Europhia är riktigt kraftfull. Tyvärr blev bilfysiken inte helt lyckad. Visst, det funkar bra - i ett spel. Men det är verkligen inte realistisk. Fordonen bör ha varit en aning lättare samt att krockskadorna är för dåligt gjorda.

Men du måste hålla med att bilfysiken slår dem flesta spel som inte är racing spel. Själv älskar jag bilfysiken. Sen så är ju europhia helt underbar med. Så j*vla roligt när npcerna håller sig kvar i dörrhandtaget :P

 

Mjo, det är sant. Det spel som är mest likt GTA med den bästa bilfysiken är självklart Driver Parallel Lines, men det är ju egentligen ett bilspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...