Raptomex Skrivet 8 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2008 HijackThis.exe ska du byta namn på eftersom virus eller liknande kan gömma sig i filen.Ah, fattar.Du menar att dom typ gömmer sig från hijack this filen typ? Men iaf, så börjar jag med det nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 8 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2008 Klar snart?, är så nyfiken :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 8 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2008 Har det felet också,det är bara att klicka på ok och sen är det klart.Lol, när jag får det varje gång jag loggar in? Men iallafall här kommer en bild på medelande, filerna som fattas är fel som det satt ett packed.win.monder.gen virus i, men jag tror inte att det var vitkiga filer, för att jag har inte märkt något, men som sagt kan man inte bara fixa nått i inställningar så att dom inte kommer upp varje gång? Desajn* Använder windows xp home edition. Virus skydd; Kaspersky, ska byta till NOD32 på torsdag. Bilden; Om man kollar på vad filerna som inte hittas heter så tror jag att det är lika bra. Microsoft brukar namnge sina filer lite bättre än så. Kolla med msconfig (skriv det i kör-funktionen) och se om du kan hitta nåt om filerna som inte hittas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 8 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2008 Har det felet också,det är bara att klicka på ok och sen är det klart. Lol, när jag får det varje gång jag loggar in? Men iallafall här kommer en bild på medelande, filerna som fattas är fel som det satt ett packed.win.monder.gen virus i, men jag tror inte att det var vitkiga filer, för att jag har inte märkt något, men som sagt kan man inte bara fixa nått i inställningar så att dom inte kommer upp varje gång? Desajn* Använder windows xp home edition. Virus skydd; Kaspersky, ska byta till NOD32 på torsdag. Bilden; Om man kollar på vad filerna som inte hittas heter så tror jag att det är lika bra. Microsoft brukar namnge sina filer lite bättre än så. Kolla med msconfig (skriv det i kör-funktionen) och se om du kan hitta nåt om filerna som inte hittas. Jag har sökt efter dom, men dom finns inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 8 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2008 Sökt var? msconfig har ingen sökfunktion vad jag kan minnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 8 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2008 Jag är helt säker på att dom ligger i autorun, filerna finns inte men dom ligger i autorun. Och när sedan windows startas så vill den starta filerna som ligger i autorun med, men eftersom dom inte finns så kommer det upp varning om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 9 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2008 Jag är helt säker på att dom ligger i autorun, filerna finns inte men dom ligger i autorun. Och när sedan windows startas så vill den starta filerna som ligger i autorun med, men eftersom dom inte finns så kommer det upp varning om det.Det är ju det jag säger, det är auto run filer, men eftersom att dom inte finns så kommer det upp medelande, så jag undrar om man kan göra så att dom inte kommer upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 9 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2008 (redigerat) gå in i kör skriv in. regedit, sen går du till: HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Run kolla där om filerna finns där i. Finns även ett bra program att kolla autoruns med: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb963902.aspx Sen kan du använda dig utav hijackthis med. Redigerat 9 Maj 2008 av Desajn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 Jag är helt säker på att dom ligger i autorun, filerna finns inte men dom ligger i autorun. Och när sedan windows startas så vill den starta filerna som ligger i autorun med, men eftersom dom inte finns så kommer det upp varning om det.Det är ju det jag säger, det är auto run filer, men eftersom att dom inte finns så kommer det upp medelande, så jag undrar om man kan göra så att dom inte kommer upp. Det ligger inga genvägar i autorun-katalogen vars mål inte finns? Har du kollat med msconfig? Du måste hittar vad det är som startar filerna. För att vi ska kunna hjälpa dig måste du svara på våra frågor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 Om du är säker på att det inte är virus, så skall du boota upp med Windows installationsskivan. den kmr då typ autorepaira. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.