Apparat1230 Skrivet 7 Maj 2008 Rapport Skrivet 7 Maj 2008 (redigerat) Hej! Jag samlar på mobiltelefoner och har tre äldre mobiler. Storno portable (en kopia av Motorola Dynatac), Motorola flare och en Ericsson Hotline. Alla tre telefoner har en sak gemensamt, de har tre symboler (som kan lysa) på fronten. Det är en grön cirkel en gul kvadrat och en röd triangel. Undrar vad dessa betyder? Jag har googlat men inte hittat nåt. Min granne trodde att röda triangeln ska lysa vid mottagning. Här är en länk till ericsson hotline telefonen: Länk Vet ni något om dessa underliga symboler??? Och en sak till... Storno telefonen jag har, har en slags knapplås knapp som jag råkade "komma åt" när jag utforskade alla knappar. Jag vet inte hur jag ska få bort det! Jag kan inte bara att stänga av telefonen eller ta ur batteriet. När man väl startat den så stänger den också av sig efter typ 10 sekunder om man inte avaktiverar knapplåset. Antagligen för att den drog så fruktansvärt mycket ström, så att när den var avstängd och några nycklar i fickan skulle råka trycka in ON-knappen, skulle den inte vara på tills batteriet tog slut (när knapplåset var på). När jag råkade låsa den så vet jag att jag höll inne telefonboks knappen (ser ut som ett litet a) och språk/lås knappen (har en flagga och en nyckel). Vet någon hur man ska ta bort knapplåset? Skulle vara jättetacksam ifall någon kan NÅGOT om detta (specielt knapplåset). Tack på förhand! :) //Apparat1230 Redigerat 8 Maj 2008 av Apparat1230 Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.