Hoppa till innehåll

Röker....


Gäst ihabba123
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst ihabba123

Hmm jag tog 2 cigg paket rökte den första som var LM det smakade inte särskillt gott jag blev inte beroende och jag skulle

inte vilja göra det igen, nästa dag tog jag andra paketet Marlboro det smakade lite softare men inte gott inte äckligt

det känns bara häftigt att se på röken och jag skulle inte vilja röka igen, blää

 

Varför blev inte jag beroende???

not konstigt med mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Glassgubben

eem det tar ett bra tag innan du blir beroende och sen var det typ i super temo kanske 1 sigg 2 sigg 3sigg asså en efter en.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

Oj trodde man blir beroende efter en halv cigg men men ska ej röka mer, ville bara prova, hur kan man röka det är som att

äta papper + får jag ont i lungorna, men jag rökte nog mer en 2 paket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Cigg innehåller nikotin, som vid intag ger en nikotinkick. Vid ett regelbundet intag under en period vänjer sig kroppen vid det och anpassar sig därefter (Alltså om du skulle röka en cigg om dagen, varje dag i en vecka skulle du sedan känna ett visst sug efter det). När kroppen anpassat sig så kommer den må dåligt när du sedan slutar med intaget, men står man bara emot så kommer kroppen återanpassa sig.

 

Att röka lite en gång och sedan inte på mycket länge kommer inte göra dig beroende, men även om du inte blir beroende så får du alla andra biverkningar, bland annat så drar sig dina blodådror ihop, detta gör att blodet i din kropp rör sig saktare, och du fryser lättare samt löper större risk att drabbas av blodproppar. Regelbunden rökning kan även förkorta din livslängd med 10 år, samt ökar dina risker för lungcancer or KOL sjukdomen.

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

Ska inte röka mer det är dumt och det smakar skit, man får ont och man dör i 60års åldern, alla ni som läser det är dumt att röka du kommer tycka att det smakar illa. :E

 

 

 

 

 

 

- Det smakar illa, du får alvarlliga problem som han ovanför mig har sagt, och att du dör vid 60års åldern om du har rökt länge, om du redan har börjat småt sluta.

 

 

+röken ser häftig ut XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rök vattenpipa, det är gott. :)

Du får i dig lika mycket nikotin från användning av vattenpipa en gång som du får av 100 cigaretter ;)

 

Nej, absolut inte, men kanske 10 gånger mer. Dessutom finns det inga kedjerökande som är beroende av vattenpipa, eftersom den mesta tobaken saknar nikotin, så vanliga cigaretter med beroende är mycket farligare än att röka vattenpipa lite då och då.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rök vattenpipa, det är gott. :)

 

Du får i dig lika mycket nikotin från användning av vattenpipa en gång som du får av 100 cigaretter ;)

 

Nej, absolut inte, men kanske 10 gånger mer. Dessutom finns det inga kedjerökande som är beroende av vattenpipa, eftersom den mesta tobaken saknar nikotin, så vanliga cigaretter med beroende är mycket farligare än att röka vattenpipa lite då och då.

 

Jodå, defenitivt, jag sa aldrig att vattenpipa var farligare i längden. Men mängden av nikotin i vattenpipa är betydligt större än den mängd du får från vanliga cigaretter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm jag tog 2 cigg paket rökte den första som var LM det smakade inte särskillt gott jag blev inte beroende och jag skulle

inte vilja göra det igen, nästa dag tog jag andra paketet Marlboro det smakade lite softare men inte gott inte äckligt

det känns bara häftigt att se på röken och jag skulle inte vilja röka igen, blää

 

Varför blev inte jag beroende???

not konstigt med mig?

För att du mytar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

Finns vattenpipa som är utan nikotin och tobak och dom är endå goda vatten+kol+smak utan tobak= nyttig vattenpipa.

 

STFU jag mytar inte jag blev inte ett dug beroende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...