mariowii Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 Jaa, alltså jag undrar om de går att ädnra Ip adress gratis? i windows vista? om de går säg till please eller adda min MSn så hjälper du mig där snälla! MSN: [email protected] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 (redigerat) koppla ur strömkabeln till bredbandet och din router över natten-,- sen kopplaru i den när du kommit hem från skolan, då borde IPn ha ändrats ps. VA f*n SPELAR DE FÖR ROLL OM DU HAR VISTA LR INTE?!?!? Redigerat 10 Maj 2008 av Khazar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ADRIAN_93 Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 koppla ur strömkabeln till bredbandet och din router över natten-,- sen kopplaru i den när du kommit hem från skolan, då borde IPn ha ändrats ps. VA f*n SPELAR DE FÖR ROLL OM DU HAR VISTA LR INTE?!?!? det funkar väll bara om man har modem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mariowii Skrivet 10 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 kan testa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 koppla ur strömkabeln till bredbandet och din router över natten-,- sen kopplaru i den när du kommit hem från skolan, då borde IPn ha ändrats ps. VA f*n SPELAR DE FÖR ROLL OM DU HAR VISTA LR INTE?!?!? det funkar väll bara om man har modem! nej de gör de inte! jag har bredband och de funkar för mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mariowii Skrivet 10 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 ska testa i natt tack o hoppas de fynkar...btw khazar vad har du för leverantör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OvENchIn Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 jag tror att det inte går att ändra IP, iaf vad jag vet :mellow: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 Nej det går inte att fixa med någon inställning. prata med din internetleverantör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 Som sagt går det inte att ändra själv. Vissa internetleverantörer byter ens ip med vissa mellanrum. Ofta när man tappat kontakten en stund med modemet. Men det innebär inte att man alltid får en annan adress bara för att man dödar modemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Om du har bredbandsbolaget skall detta fungera: Öppna kommandoprompten genom att klicka på Start-knappen och välja Kör. Skriv "cmd" (utan citationstecken) och klicka OK Skriv in följande rader direkt i kommandoprompten. Avsluta varje rad med enter: ipconfig /release net stop "DHCP Client" net start "DHCP Client" ipconfig /renew pause //TW Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Om du har bredbandsbolaget skall detta fungera: Öppna kommandoprompten genom att klicka på Start-knappen och välja Kör. Skriv "cmd" (utan citationstecken) och klicka OK Skriv in följande rader direkt i kommandoprompten. Avsluta varje rad med enter: ipconfig /release net stop "DHCP Client" net start "DHCP Client" ipconfig /renew pause //TW Det där förutsätter att du inte sitter bakom en router. Bra att nämna för de flesta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Om du har bredbandsbolaget skall detta fungera: Öppna kommandoprompten genom att klicka på Start-knappen och välja Kör. Skriv "cmd" (utan citationstecken) och klicka OK Skriv in följande rader direkt i kommandoprompten. Avsluta varje rad med enter: ipconfig /release net stop "DHCP Client" net start "DHCP Client" ipconfig /renew pause //TW Man måste även veta om man har blivit tilldelad en viss IP-range. Han kan ha en statisk adress som bara tillåter han ha samma IP hela tiden. Detta kan man se på nätmasken. Skriver man "ipconfig" i CMD så kollar man på nätmasken. Står det liknande: 255.255.255.0 så finns det möjlighet att byta IP. Står det 255.255.255.254 har du bara en ipadress. En DHCP funkar på så vis att den ger ut alla nätverksinställningar som din dator behöver, gateway, ipadress, DNS och nätmask. Sitter du i ett stort nät som t.ex. flera hyresvärdar har i hyresrätter så kan ditt hus ha blivit tilldelad en IP-range som sträcker sig från t.ex: 192.168.0.10-250. Det betyder att alla i huset delar på de adresser som finns imellan 10 och 250. Det kan allstå bli helt random varje gång du kopplar in dig på nätet. I de flesta fallen krävs det att man måste ha nätverkssladden urkopplad ett tag för att låta någon annan logga in på DHCP servern och få din gamla IP. På så vis kommer du tilldelas en ny IP. Har du otur kan det dröja länge innan någon annan loggar in på servern och tar din gamla ip, ibland kan det logga in någon direkt. Helt random. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.