Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jo, nu har det kommit sig till att jag fått lust att lvla upp en ny karaktär till 70 igen. ( blir min fjärde )

Jag hade tänkt göra en PvP baserad karaktär och Warrior eller Druid kom snabbt upp i mitt huvud, så jag har några frågor till de erfarna: Som rogue behövde man PvE delar i PvP för att cappa hit-ratingen och maxa upp AP'n ( Resilience och Stamina behövde inte vara högre än 10k och 300 då dem har fullt av defensiva cooldowns. ) Behöver man PvE items på Warriors och Druids också? Och när man lirar som Warrior med healer i arenas, spelar man offensivt? ( Fokusera Intercept osv på att nuka ner fienden ) eller Defensivt? ( T. ex slöa ner fienden, intercept för att interrupta fiende-healerns heal. )

Vad vore en bra proffesion till dessa klasser för att använda i PvP? Jag tänkte först Engineering men goggles kan ju klassas som ett PvE item och man kan inte använda bombs osv i Arenas. Tyck gärna till vilken klass jag borde välja ibland dessa två och motivera varför.

Skrivet (redigerat)

Angående klasserna kan jag inte ge några större tips, men både druid och warrior är mycket bra i arena så de gör de inte lättare. Däremot när de gäller proffesions kan jag säga lita iaf: att använda engineering gör ju att du kan göra bomber/googles, alchemy för potions. Du kan ju även kombinera dessa ( kräver dock sju h*lvete med pengar ). Nu är ju inte jag en mästerspelare som du är ,men detta är vad jag skulle fundera på.

Redigerat av Thehammer
Skrivet

Jag körde Engineering med Roguen enbart för epic gogglesen som man får vilket var den största AP-bomb du kan ha innan Eye of Sargeras. Men nu är jag ju osäker om Warriors/Druids behöver PvE items i PvP.

Skrivet

Jag körde Engineering med Roguen enbart för epic gogglesen som man får vilket var den största AP-bomb du kan ha innan Eye of Sargeras. Men nu är jag ju osäker om Warriors/Druids behöver PvE items i PvP.

Drar du feral som druid är nog gearet ganska likt, även Eye of Sargeras
Gäst wAcko
Skrivet (redigerat)

imo, så behöver du inte PvE gear i PVP som Warrior.

du får tillräckligt med ap & crit

Redigerat av wAcko
Skrivet

Jo, men jag märkte att Gladiator Setten för warriors knappt hade något AP alls. Hur mycket AP brukar en "medel-gearad" 70 warrior ligga på?

Skrivet

Jo, men jag märkte att Gladiator Setten för warriors knappt hade något AP alls. Hur mycket AP brukar en "medel-gearad" 70 warrior ligga på?

Warrior set har inte AP, dom har Strength :p
Skrivet

wAcko: Arms.

Hivee: Jo, men det är ju som att rogue sets bara hade Agility, då skulle dem ju inte få nog med AP.

Skrivet

wAcko: Arms.

Hivee: Jo, men det är ju som att rogue sets bara hade Agility, då skulle dem ju inte få nog med AP.

Nej, eftersom 1 Strength är 2 AP, så det blir lika mycket
  • Skapa ny...