Hoppa till innehåll

Skarpare Regler För Spammare M.m.


Rekommendera inlägg

Hejsan på senaste tiden har det varigt mycket spamm och elaka kommentarer, Personkränkningar m.m. Så jag tycker borde inte reglerna skärpas. Så om man skriver t.ex. ett elakt inlägg så blir man bannad det skall dock vara väldigt grovt då och alla som spammar borde inte de bli avstängda??

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker reglerna fungerar som de är, det är admins och moderatorernas åsikt om inlägget/trådens skapare ska få en varning eller bli avstängd.

 

Ett citat ifrån reglerna säger att man inte ens behöver bli varnad för att bli avstängd:

"Fuska förbehåller sig rätten att stänga av användare på vilka som helst skäl när som helst."

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan på senaste tiden har det varigt mycket spamm och elaka kommentarer, Personkränkningar m.m. Så jag tycker borde inte reglerna skärpas. Så om man skriver t.ex. ett elakt inlägg så blir man bannad det skall dock vara väldigt grovt då och alla som spammar borde inte de bli avstängda??

Dom ändrade ju reglerna bara för att dom var för stränga har jag för mig, jag tyckte jag läste det i en utavs admins trådar.

 

Det beror ju också på vad du klassar som spamm, så länge som ens inlägg håller sig till ämnet så är det ju ingen fara. Vi kan ta ett exempel..

 

Vi säger i HL2 forumet, då om en startar en tråd och frågar om nån har klarat ut HL2 , eller om nån har spelat Counter Strike, då kan man skriva som svar; Ja. Det är ju inte spamm, så det beror ju på hur man svara i ett ämne ( vilken sorts fråga tråden handlar om).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att man borde släppa på tyglarna lite mer angående inlägg som är skämt och ironiska. Jag blev t.ex. varnad för att jag skrev "Det är HON din jävel!" i en tråd där man skulle visa upp bilder på sina husdjur, och någon skrev: "Vad han är söt" om min hund. Sålänge inläggen faktiskt har ett syfte, och inte bara är "håller med" eller liknande, som är uppenbart för att bara få mer rank, tycker jag att man kunde tagit lindrigare på inlägg liknande mitt ovan. Dock tycker jag att många personer borde kunna sköta sig mycket bättre. Men det blir liksom inte bättre av hårdare regler. Att folk kunde ha lite sunt förnuft, och acceptera "oskrivna regler" vore bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att man borde släppa på tyglarna lite mer angående inlägg som är skämt och ironiska. Jag blev t.ex. varnad för att jag skrev "Det är HON din jävel!" i en tråd där man skulle visa upp bilder på sina husdjur, och någon skrev: "Vad han är söt" om min hund. Sålänge inläggen faktiskt har ett syfte, och inte bara är "håller med" eller liknande, som är uppenbart för att bara få mer rank, tycker jag att man kunde tagit lindrigare på inlägg liknande mitt ovan. Dock tycker jag att många personer borde kunna sköta sig mycket bättre. Men det blir liksom inte bättre av hårdare regler. Att folk kunde ha lite sunt förnuft, och acceptera "oskrivna regler" vore bra.

Håller med till fullo. Tycker egentligen att ett sånt här forum skulle kunna styras på enbart på "oskrivna regler", fast hade väl blivit allt för mycket tjafs om saken då antar jag. =/

Dock kanske "Det är HON din jävel!" skulle kunna omformuleras lite grann. ;)

Redigerat av Mupp
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Hejsan på senaste tiden har det varigt mycket spamm och elaka kommentarer, Personkränkningar m.m. Så jag tycker borde inte reglerna skärpas. Så om man skriver t.ex. ett elakt inlägg så blir man bannad det skall dock vara väldigt grovt då och alla som spammar borde inte de bli avstängda??

Tycker allt fungerar fint. Sedan låter det där som lite hyckleri då du själv spammar en massa. =)

 

//TW

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan på senaste tiden har det varigt mycket spamm och elaka kommentarer, Personkränkningar m.m. Så jag tycker borde inte reglerna skärpas. Så om man skriver t.ex. ett elakt inlägg så blir man bannad det skall dock vara väldigt grovt då och alla som spammar borde inte de bli avstängda??

ÄR DU DUM I HUVET?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...