KuroKaktus Skrivet 16 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2008 hej jag undrar vad man använder hamaci (kommer inte ihåg hur det stavas). Mina fråger är: 1: Vad gör man med det. 2: Kan man göra så ett spel blir online te.x dem man gör i game maker. det var allt tackar för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2008 jag är inet helt säker men som jag har förstått det så lurar man datorn att man är på samma nätverk med en person som kan sitta varsomhelst i världen, så om jag lägger upp en LAN server på te.x cs så kan den personen komma in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 16 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2008 Hamachi är ett program som simulerar ett LAN, utan att klienterna är kopplade till ett gemensamt LAN. Detta medför att de som är inloggade på ett LAN i Hamachi kan dela filer och spela datorspel med andra människor över internet, som om alla satt i ett och samma LAN. Hamachi startar ett till nätverkskort i datorn eller den lurar datorn så att den tror att datorn har två nätverkskort istället för ett. På så sätt får du ett nytt ip-nummer från Hamachi som går rätt igenom routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 17 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 ok jag tror jag fattar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.