Hoppa till innehåll

Ny Dator I Framtiden.


Gäst GunsNroses

Rekommendera inlägg

Gäst GunsNroses

japp när jag får pengar så ska jag köpa ett helt datorpaket tror jag så det ska inte gå på så mkt för så bra ekonomi har jag inte. det ska ligga mellan 5000-1000 eller lite mer än 7000. helst så lågt som går. och jag ska inte bygga ihop en egen utan det ska vara en köp dator som HP eller nån annan tillverkare. jag har tänkt att ha den till att surfa på och spela spel på.

Redigerat av GunsNroses
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det var väl roligt. Jag ska själv bygga en egen dator snart när jag har tid, sitter nu vid en ca 4 år gammal dator, när jag köpte den stog det att det var en speldator, konstigt enligt mig, den hade bara directx 8.1.. Jag ska aldrig mer köpa fördigbyggda datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har inte koll riktigt på vad datorer kostar som man inte bygger ihop själv men köp en dator UTAN intergrerat grafikkort, dom är jätte-sämst när det gäller spel, jag köpte en dator för 2 år sen som kostade 7000 och den klarar WoW felfritt, du kan börja med att skriva vilka spel du ska spela..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

jag ska inte bygga den själv!!! men dom spelen jag ska spela är mulle meck och matte raketen............skämta bara, jag ska spela all BF spelen och Cod4 kanske lite bättre. det är iaf dom spelen jag ska spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag ska inte bygga den själv!!! men dom spelen jag ska spela är mulle meck och matte raketen............skämta bara, jag ska spela all BF spelen och Cod4 kanske lite bättre. det är iaf dom spelen jag ska spela.

Dags att skaffa pengar då?

 

8000-10000 för en skaplig speldator. Men vill du vara extrem kan prislappen vara 10000 till 30000 tusen.

 

Omkring 10000 i fall du vill ha en någorlunda bra spelupplevelse. Ska du ha den bästa spelkänslan så får du nog punga ut 20000 (om du ska spela hardcore).

Om du inte är ute efter att spela Cod4 och sånt med bästa upplösning m.m. så ska nog 5000 till 7000 räcka.

 

Men om du ska köpa en speldator färdigbyggt så förlorar du några tusenlappar.

 

11000 till 14000 färdigbyggd skaplig speldator. Jag föreslår att du bygger den själv för då kan du pressa priset under 9000 och ändå kunna spela spel så som Cod4 m.m. utan att skiten dampar åt h*lvete.

 

Det är inte svårt att bygga datorer, det är som att lägga pussel. Det svåra med att plocka i hop en dator är faktiskt vilka delar som du ska välja. Tro det eller ej dom första gångerna du bygger en dator är valet av dator-delar som är mest svårast. Jag har erfarenhet själv om hur svårt det är att välja datordelar dom första gångerna med tanke på att man ska välja delar med omsorg, vilka som är mest prisvärda, vilka som fungerar bäst tilsamans och andra onödiga detaljer som faktiskt kan göra stor skillnad på prislappen och prestandan.

 

Btw mitt första dator plock tog 3 veckor att bestämma vilka delar som skulle fungera bäst tillsamans.

 

Sen så klart kan det ju vara lite besvärligt att plocka i hop själva datorn eftersom man är rädd att skada några delar.

 

Men tänk efter, du ska ju inte precis stampa fast moderkortet med foten i datorn eller hur?

 

Men om det visar sig (om du nu ska vara ärlig) att du är helt kass på att bygga datorer och har noll koll på hur man gör så ska du nog köpa färdigbyggd.

 

Men som sagt köper man färdigbyggda så tycker företagen gärna om att öka priset med 1-4 tusenlappar om inte mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst wAcko

jag ska inte bygga den själv!!! men dom spelen jag ska spela är mulle meck och matte raketen............skämta bara, jag ska spela all BF spelen och Cod4 kanske lite bättre. det är iaf dom spelen jag ska spela.

Dags att skaffa pengar då?

 

8000-10000 för en skaplig speldator. Men vill du vara extrem kan prislappen vara 10000 till 30000 tusen.

 

Omkring 10000 i fall du vill ha en någorlunda bra spelupplevelse. Ska du ha den bästa spelkänslan så får du nog punga ut 20000 (om du ska spela hardcore).

Om du inte är ute efter att spela Cod4 och sånt med bästa upplösning m.m. så ska nog 5000 till 7000 räcka.

 

Men om du ska köpa en speldator färdigbyggt så förlorar du några tusenlappar.

 

11000 till 14000 färdigbyggd skaplig speldator. Jag föreslår att du bygger den själv för då kan du pressa priset under 9000 och ändå kunna spela spel så som Cod4 m.m. utan att skiten dampar åt h*lvete.

 

Det är inte svårt att bygga datorer, det är som att lägga pussel. Det svåra med att plocka i hop en dator är faktiskt vilka delar som du ska välja. Tro det eller ej

dom första gångerna du bygger en dator är valet av dator-delar som är mest svårast. Jag har erfarenhet själv om hur svårt det är att välja datordelar dom första gångerna med tanke på att man ska välja delar med omsorg, vilka som är mest prisvärda, vilka som fungerar bäst tilsamans och andra onödiga detaljer som faktiskt kan göra stor skillnad på prislappen och prestandan.

 

Btw mitt första dator plock tog 3 veckor att bestämma vilka delar som skulle fungera bäst tillsamans.

 

Sen så klart kan det ju vara lite besvärligt att plocka i hop själva datorn eftersom man är rädd att skada några delar.

 

Men tänk efter, du ska ju inte precis stampa fast moderkortet med foten i datorn eller hur?

 

Men om det visar sig (om du nu ska vara ärlig) att du är helt kass på att bygga datorer och har noll koll på hur man gör så ska du nog köpa färdigbyggd.

 

Men som sagt köper man färdigbyggda så tycker företagen gärna om att öka priset med 1-4 tusenlappar om inte mer.

 

njaa, lite överdrivet.

 

min dator, som klarar CoD på högsta med full AA

 

 

kostade 8000 färdigbyggd för 2 år sedan.

ATI X1950 PRO

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+

2,21GHz 2,00 GB ram

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

så kas är jag inte på att bygga sånt men jag är lite försiktig. men om en komponet går sönder så köper man ju bara en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag lyckades få en dator med 9800GTX, Core 2 Q6600, 500GB hdd, 4Gig Dominator minnen för under 10000 (visserligen på komplett), kolla det på Datorbutiken och välj att dom ska bygga den istället

Redigerat av Mr.profs
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lyckades få en dator med 9800GTX, Core 2 Q6600, 500GB hdd, 4Gig Dominator minnen för under 1000 (visserligen på komplett), kolla det på Datorbutiken och välj att dom ska bygga den istället

jag hoppas du glömde en 0:a på 1000^^ men det var rätt bra pris :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...