Gäst Umbreon_Moon Skrivet 18 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2008 I den här tråden diskuterar vi avancerade stridstekniker, movesets och breeding. Jag hoppas dock att det finns några som man kan diskutera med här! ( Alla 10-åringar som inte vet något om avancerade strider var vänligen håll er borta. :) ) OT: Jag tränar en Bellyzard just nu, Och en sub-seeder. Har ev-tränat den i HP och Sp.DEF! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 Jag tränar min Wailord skit mycket i hp och Sp.Atk och Sp.def :) Jag tränar dock regisarna i hp och attack :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 vet någon den bästa pokémonen för en advanced water sweeper?(jag tycker att det har relevans med titeln) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 jirachi www.serebii.net ha så kul Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
negR Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 vet någon den bästa pokémonen för en advanced water sweeper?(jag tycker att det har relevans med titeln)Nu har jag ingen aning vad advanced står för... Men dem vanligaste (vanligaste, behöver inte nödvändigtvis vara dem bästa)är väl Starmie och Gyarados. Annars gillar jag Feraligatr@Life Orb med Dragon Dance, Ice Punch, Waterfall och Earthquake. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 Annars kan en Svampert vara en kul och annorlunda watersweeper att köra med, Waterfall Stone Edge EQ Avalanche Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjLudde Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 (redigerat) För att få en grym Walrein med: Rock slide Surf EQ Aurora beam Så gör följande: Breeda en kill Camerput med en tjej Spehal/Sealo/Wailrein. Din bebis Spehal kommer nu att kunna Rock slide som Egg move, lär den Surf och EQ. Träna till 25 och lär den Aurora beam, träna den till Sealo och sen Walrein. Träna till Lv 100 och du har nu en riktigt grym pokemon med hög attack, högt försvar men ganska låg speed. Det går att förbättra speeden med något men jag vet inte vad det heter? Calcium = Attack Iron = Defense Kan typ inget mer :P Redigerat 21 Maj 2008 av ludde10 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SnakeNox Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Här e en bra taktik! ta en persian lär den Fake out Vf? joo för att persian får STAB bonus vilket ökar styrkan med 50 % + om Persian är technician så blir fake out 50 % starkare. Bästa combon elé? :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
negR Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Här e en bra taktik! ta en persian lär den Fake out Vf? joo för att persian får STAB bonus vilket ökar styrkan med 50 % + om Persian är technician så blir fake out 50 % starkare. Bästa combon elé? :D Ambipom är betydligt bättre för det. Fake Out, sen Last Resort hela tiden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 22 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2008 För att få en grym Walrein med: Rock slide Surf EQ Aurora beam Så gör följande: Breeda en kill Camerput med en tjej Spehal/Sealo/Wailrein. Din bebis Spehal kommer nu att kunna Rock slide som Egg move, lär den Surf och EQ. Träna till 25 och lär den Aurora beam, träna den till Sealo och sen Walrein. Träna till Lv 100 och du har nu en riktigt grym pokemon med hög attack, högt försvar men ganska låg speed. Det går att förbättra speeden med något men jag vet inte vad det heter? Calcium = Attack Iron = Defense Kan typ inget mer :P Byta ut Aurora Beam mot Ice Beam någon? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IceZ Skrivet 22 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2008 För att få en grym Walrein med: Rock slide Surf EQ Aurora beam Så gör följande: Breeda en kill Camerput med en tjej Spehal/Sealo/Wailrein. Din bebis Spehal kommer nu att kunna Rock slide som Egg move, lär den Surf och EQ. Träna till 25 och lär den Aurora beam, träna den till Sealo och sen Walrein. Träna till Lv 100 och du har nu en riktigt grym pokemon med hög attack, högt försvar men ganska låg speed. Det går att förbättra speeden med något men jag vet inte vad det heter? Calcium = Attack Iron = Defense Kan typ inget mer :P Curse är bättre. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjLudde Skrivet 22 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2008 (redigerat) För att få en grym Walrein med: Rock slide Surf EQ Aurora beam Så gör följande: Breeda en kill Camerput med en tjej Spehal/Sealo/Wailrein. Din bebis Spehal kommer nu att kunna Rock slide som Egg move, lär den Surf och EQ. Träna till 25 och lär den Aurora beam, träna den till Sealo och sen Walrein. Träna till Lv 100 och du har nu en riktigt grym pokemon med hög attack, högt försvar men ganska låg speed. Det går att förbättra speeden med något men jag vet inte vad det heter? Calcium = Attack (FEL!!!) Iron = Defense Kan typ inget mer :P Byta ut Aurora Beam mot Ice Beam någon? Om man har den som tm är det smart men var det bra annars? :P Redigerat 22 Maj 2008 av ludde10 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg