Gäst Umbreon_Moon Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 (redigerat) Eurovision Song Contest Belgrade 2008 Nu så här när semifinalerna börjar imorgon så tyckte jag det var dags för en tråd! Vilket land hejar ni på? Vilken låt är er favorit? Tror ni Charlotte klarar det? Välkomna att diskutera om eurovision! Bidragen: Land / Artist / Låt: Semifinal 1, 20 Maj ( Tisdag, Imorgon ) Montenegro / Stefan Filipović / Zauvijek volim te Israel / Boaz / The Fire In Your Eyes Estland / Kreisiraadio / Leto svet Moldavien / Geta Burlacu / A Century of Love San Marino / Miodio / Complice Belgien / Ishtar / O Julissi Azerbaijan / Elnur och Samir / Day After Day Slovenien / Rebeka Dremelj / Vrag naj vzame Norge / Maria Haukaas Storeng / Hold On Be Strong Polen / Isis Gee / For Life Irland / Dustin The Turkey / Irelande Douze Pointe Andorra /Gisela / Casanova Bosnien & Hercegovina / Laka / Pokušaj Armanien / Sirusho / Qele Qele Nederländerna / Hind / Your Heart Belongs To Me Finland / Teräsbetoni / Missä miehet ratsastaa Rumänien / Nico and Vlad / Pe-o Margine de Lume Ryssland / Dima Bilan / Believe Grekland / Kalomira / Secret Combination Semifinal 2, 22 Maj ( Torsdag ) Island / Euroband / This Is My Life Sverige / Charlotte Perrelli / Hero Turkiet / Mor ve Ötesi / Deli Ukraina / Ani Lorak / Shady Lady Litauen / Jeronimas Milius / Nomads in the Night Albanien / Olta Boka / Zemrën E Lamë Peng Schweiz / Paolo Meneguzzi / Era stupendo Tjeckien / Tereza Kerndlová / Have Some Fun Vitryssland / Ruslan Alehno / Hasta La Vista Lettland / Pirates of the Sea / Wolves of the Sea Kroatien / Kraljevi Ulice och 75 cents / Romanca Bulgarien / Deep Zone och Balthazar / DJ, Take Me Away Danmark / Simon Mathew / All Night Long Georgien / Diana Gurtskaya / Peace Will Come Ungern / Csézy / Candlelight Malta / Morena / Vodka Cypern / Evdokia Kadi / Femme Fatale Makedonien / Tamara, Vrčak och Adrijan / Let Me Love You Portugal / Vânia Fernandes / Senhora do Mar (Negras Águas) Färdigkvalificerade länder: ( Finalen kommer att hållas 24 Maj, Lördag ) England / Andy Abraham / Even If Tyskland / No Angels / Disappear Frankrike / Sébastien Tellier / Divine Spanien / Rodolfo Chikilicuatre / Baila el Chiki Chiki Serbien / Jelena Tomašević och Bora Dugić / Oro ! Värdlandet ! Finalen kommer av att bestå av de fem ovan , plus 9 låtar och ett wildcard från första finalen, och 9 låtar och ett wildcard från andra finalen. Publiken kommer rösta fram de 9 låtarna medans Juryn väljer ett wildcard. ___________________________________________________________________________________________________ Diskutera! Ni kan förövrigt se bidragen på Svt.se: Bidragen i ESC 2008 Redigerat 23 Maj 2008 av Umbreon_Moon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 (redigerat) Spaniens låt är check ^^, Fick höra den på Spanska lektionen för nån vecka sedan. Ska rösta på den tror jag. (; Redigerat 20 Maj 2008 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 Jasså, är det dags för denna skit nu också ;) Men som sagt, Sveriges bidrag sög fattar inte vad folket tänker... Och sen tycker jag att inga bidrag är bra i år. Men jag ska hålla på alla snygga tjejer som är med ^^ Det ska ju vara några puddingar i år :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 Vilket land hejar ni på? Vilken låt är er favorit? Tror ni Charlotte klarar det? Antar att jag hejar på Sverige, inte bra låt men ändå. Hm, har inte orkar lyssna på alla låtar, har ingen favorit. Faktiskt finns chansen, men litar inte på hur Europa röstar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
negR Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 Redan? Tror inte jag kommer se det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 Jaa, jag har inte hört någon annan låt än Charlottes :P Så jag hejar väl på Sverige då. Vet inte om jag tycker den är så jätte bra, det är inget jag skulle lyssnat på alls. Ja, jag tror att det finns en chans att hon tar hem det. Engelska folket var ju tydligen galna i låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 (redigerat) Har bara hört Perelli och den suger så in i **.. .a'*'sa,fa. Alla låtar brukar iofs vara extremt kassa (hitills inga undantag) men jag hejar som vanligt på Finland, inte för att jag hört låten eller vet vilket bandet är eller ens vad låten heter, men Finland är coolt. EDIT: Inte för att jag kommer se det eller ens bry mig, men ändå. Finland! Redigerat 20 Maj 2008 av Chainsawkitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Inlägg 1 uppdaterat. Finalisterna från semifinal 1 har fet-stil. Vad tyckte ni om första semifinalen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Nu när Sverige åkt ut hejar jag väl på Ryssland/Rumänien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noiseless Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Det är ju semifinal på lördag, ej final. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Melie Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Nu när Sverige åkt ut hejar jag väl på Ryssland/Rumänien. Sverige har inte åkt ut, Charlotte tävlar imorgon. Det är två semifinler nu för tiden.. lite snurrigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Nu när Sverige åkt ut hejar jag väl på Ryssland/Rumänien. Sverige har inte åkt ut, Charlotte tävlar imorgon. Det är två semifinler nu för tiden.. lite snurrigt.. Charlotte som Sveriges representant är ju samma sak som att Sverige åkt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.