Legenden Skrivet 3 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2008 Ok. Är datorn ny? Vet du om det finns någon PCI-Express 16x port på moderkortet? Bra att veta för grafikkortet. Nvidia Geforce 8400 GS är ju ett pci-e kort så det borde ju finnas det Ja. min dator har ett PCI-kort har kollat på datorn via dxdiag. Ja, min dator är relativt ny ca 3 månader gammal så jag tror att det ska finnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 3 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2008 (redigerat) alltså hur mycket vill du lägga ut på grejjorna? vad har du för sorts ramminne btw? finns väldigt dyra och väldigt billiga =) Redigerat 3 Juni 2008 av wAcko Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Legenden Skrivet 4 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2008 Det ska inte vara för dyrt, men inte för billigt heller. Typ normalt pris ca 1000 till 2500 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 4 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2008 Det ska inte vara för dyrt, men inte för billigt heller. Typ normalt pris ca 1000 till 2500 kr tyvärr så kommer du inte så långt med det. satsa isf på ett bra grafikkort och låt processorn och ramminnet vara tills du får lite mer pengar att lägga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snabelost Skrivet 4 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2008 Hej, jag har funderat på att byta ut lite saker från min dator men vet inte riktigt vad jag ska byta ut. Lite prestanda info för det jag vill byta ut: AMD Athlon Dual Core 5300+ (2.7 Ghz) Nvidia Geforce 8400 GS *256 MB* 2GB RAM-minne PS: Vill få mina spel att fungera speciellt Guitar Hero 3 och även NFSC (lagg som f*n på högsta grafikinställningen) Vill byta ut grafikkort och RAM! Byt inte ut ramen, sätt in extra, rästen kan du bara updatera kaskinvaran via internet för att dom ska gå snabbare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 4 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2008 Hej, jag har funderat på att byta ut lite saker från min dator men vet inte riktigt vad jag ska byta ut. Lite prestanda info för det jag vill byta ut: AMD Athlon Dual Core 5300+ (2.7 Ghz) Nvidia Geforce 8400 GS *256 MB* 2GB RAM-minne PS: Vill få mina spel att fungera speciellt Guitar Hero 3 och även NFSC (lagg som f*n på högsta grafikinställningen) Vill byta ut grafikkort och RAM! Byt inte ut ramen, sätt in extra, rästen kan du bara updatera kaskinvaran via internet för att dom ska gå snabbare vad f*n menar du med det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.