Hoppa till innehåll

Nod32


Nimtro

Rekommendera inlägg

Jag har skaffat NOD32 v3 från eurosecure.com, men när jag installerade programet och går in på youtube så kan jag inte se en enda film. Jag kan till och med inte se rutan. EDIT: Kollade lite mer och har sätt att jag inte kan se google bilder och övriga bilder från andra sidor.

Jag har kollat på några inställningar men jag kan inte se något som blockerar filmer eller något liknande. Enligt mig så är det NOD32 brandvägg så blockerar något, så att man inte kan se några filmer.

 

Så jag undrar om det är någon som vet vad det är för något som blockerar youtube filmerna, för det måste vara NOD32 för min förra virus-skydd blockerade inte det.

 

Skulle vara tacksam för svar.

 

 

Redigerat av luzzai
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har skaffat NOD32 v3 från eurosecure.com, men när jag installerade programet och går in på youtube så kan jag inte se en enda film. Jag kan till och med inte se rutan. EDIT: Kollade lite mer och har sätt att jag inte kan se google bilder och övriga bilder från andra sidor.

Jag har kollat på några inställningar men jag kan inte se något som blockerar filmer eller något liknande. Enligt mig så är det NOD32 brandvägg så blockerar något, så att man inte kan se några filmer.

 

Så jag undrar om det är någon som vet vad det är för något som blockerar youtube filmerna, för det måste vara NOD32 för min förra virus-skydd blockerade inte det.

 

Skulle vara tacksam för svar.

Det kan lika väl vara att du måste uppdatera java eller liknande program.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testade att avinstallera NOD32 men jag kan fortfarande inte se youtubes filmer, googles bilder, smilies bilderna på fuska.se och t.om. flash bilder.

Så det måste vara något annan som blockerar allt det där. Det kan inte vara java för jag har redan den nyaste verisonen.

 

Så är det någon som har en lösning till detta kanske ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet är löst, var tvungen att formatera om datorn. Jag tror det var NOD32 som orsakadade allt, för enligt windows nytt så har NOD32 drabbats av nån slags trojan. Så tydligen så har jag installerat den trojan som gömde sig i NOD32.

Kan ta en bit av texten som min farsa fick för några dagar sen.

 

NOD32 fick frispel

I samband med en definitionsuppdatering så fick antivirusprogrammet NOD32 i förra veckan för sig att klassa programfiler från bland annat Adobe och Google som virus. I bästa fall hann klientdatorerna som kör NOD32 få nya definitionsuppdateringar utan att användaren märkt av problemet, men i vissa fall så har problemet orsakat allvarliga problem och gjort datorer och bland annat Adobes program oanvändbara.

 

Hur mycket oreda som orsakats av de felaktiga defintionsfilerna är okänt men klart står att man som användare är helt maktlös inför detta. Som användare av vilket antivirusprogram som helst har man ingen chans att kontrollera eller veta vad programmet kommer att klassa som virus. I värsta fall klassar det dokumentfiler som virus och raderar dessa!

 

Men tack för alla svar iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...