Hoppa till innehåll

Skrota Fuskarank, Inför Rep System!

Gäst TheWho

Rekommendera inlägg

Vad har du emot FuskaRank egentligen? Att folk spammar sig till det? Det visar bara hur aktiv man är och hur mycket man lagt ner på sidan. Vi har aktiva moderatorer som alla bedömmer anmälda inlägg på ett bra sätt. Så det är bara att anmäla dessa inlägg.

Precis. Min kompis ville ha FuskaRank, så då spammade han ganska mycket, och nu har han en varning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad har du emot FuskaRank egentligen? Att folk spammar sig till det? Det visar bara hur aktiv man är och hur mycket man lagt ner på sidan. Vi har aktiva moderatorer som alla bedömmer anmälda inlägg på ett bra sätt. Så det är bara att anmäla dessa inlägg.

Precis. Min kompis ville ha FuskaRank, så då spammade han ganska mycket, och nu har han en varning.

Rätt åt honom.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rätt åt honom.

Det var precis det jag menade, som man bäddar får man ligga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Rätt åt honom.

Ordspråket passar inte in.

Jag tycker att alla såna här fr, fm, rep system är onödiga.

Vill man bli igenkänd så får man väl skriva bra inlägg som folk minns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rätt åt honom.

Jo det klart, men Fuskarank visar ju hur aktiv man är.

Rep system suger. Jag har varit medlem på ett forum i 3 år, förra veckan så satte dom in ett REP system.

Det börjades missbrukas direkt, jag hade fått 3+ REP, då var det en 13 åring som gav mig -2REP.

REP system passar bäst i seriösa forum, med seriösa medlemmar...Sånt som detta forum saknar. 60% av Fuska.se's aktiva medlemar består utav spammers, omogna småungar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Aldrig

Rätt åt honom.

Jo det klart, men Fuskarank visar ju hur aktiv man är.

Rep system suger. Jag har varit medlem på ett forum i 3 år, förra veckan så satte dom in ett REP system.

Det börjades missbrukas direkt, jag hade fått 3+ REP, då var det en 13 åring som gav mig -2REP.

Klart att det missbrukas om man kan ge -rep.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

FuskaRank spam = Rep Trading..

+ att Det inte heter Rep system, Det heter Karma system eller nått sånt.

suck..

REP=Reputation= anseende, att man har ett bra rykte o.s.v.

REP system passar bara, eller ja det fungerar bara på sidor som är seriösa, exempel planetrenders.

Och på ett REP system så kan man, eller ja alla omogna dom kan sitta och trycka på -REP på någon en hel dag, tills slut så ligger man på 9999999-REP.

Men gillar Raptomex's förslag.

Typ om man lägger in ett recension, fusk eller nått sånt då finns det en sak som kallas REP, då överst på fusket typ finns ett altenativ som är så här; -REP +REP, tycker man att recension är bra så klickar man på +REP, och gillar man inte den att den är slarvig o.s.v så trycker man på -REP. Och för att förhindra missbruk så kan man typ göra så att ens IP loggas så att man inte kan klicka flera gånger på samma recension.

Sen i forumet så ser ju det ju ut så här;

Titel

Fuskarank.

Fuskamynt.

medlems nummer

os.v.

Och sen under sin titel, så finns det så här;

Titel.

REP, och här ser man hur mycket REP man har kanske; REP +100.

Men man kan inte ge en REP i forumet, utan bara om den har skickar en en Recension typ.

Då när man går in och kollar på en Recension, vi säger att jag har gjort en, och den är välskriven å sånt, då ger en medlem mig REP+.

Då så blir min REP= REP +1.

Och sen om en annan inte gillar den så trycker han på REP - då blir min REP= REP 0.

Redigerat av Kinaputt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rep system borde införas. Det stoppar spam (Det mesta iallafall) och får medlemmar att skriva längre och vettigare inlägg för att få mera Reputation. Man kan också lägge till så att man endast kan ge +/- rep en gång om dagen, eller 1 gång om dagen till samma person. Man kan också gömma - knappen så bara Moderatorerna ser den då dem inte skulle missbruka det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rep system borde införas. Det stoppar spam (Det mesta iallafall) och får medlemmar att skriva längre och vettigare inlägg för att få mera Reputation. Man kan också lägge till så att man endast kan ge +/- rep en gång om dagen, eller 1 gång om dagen till samma person. Man kan också gömma - knappen så bara Moderatorerna ser den då dem inte skulle missbruka det.

Nej nejn NEJ! Ett REP system stoppar inte spamm. Vem skulle bry sig om man fick -REP? Ingen!

Varför? För att 80% av Fuska.se's medlemar har ej förnuft.

Gömma knappen? Uhm, så du menar att 5 moderatorer ska ge + och - REP till 36108 medlemar?

Redigerat av Kinaputt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst InTech

zwailon är ingen att lita på.. :P. vad vitt jag vet så är det inte den riktiga medlemen.

Men skit i fuskaranken OCH repsystem. så är alla glada och nöjda :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta men jo, det är jag. PM om du inte tror mig.

Tror dock att folk är beroende av någon form av belöningssystem, och FuskaRank är enligt mig det sämre alternativet. Det är ju uppenbart att folk då skriver för att belöna sig själva. Om istället andra får belöna någon utefter deras bradger, då blir det mer rättvist ofcourse.

Fuskarank lika med belöning?

Jaså, men då är väll ett REP syetem också belöning? :meddum:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...