Hoppa till innehåll

Hur Får Jag Fram Webkameram?


WASD

Rekommendera inlägg

Jag har en hp-laptop med Vista och jag undrar hur jag kan ta kort/filma med min inbyggda webkamera, ända sättet jag kan få fram den på är om jag går in på videosamtal i msn, där funkar det felfritt, om man går in på "Skannrar och Kameror" i kontrolpanelen visas den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda programmet jag vet om som microsoft lagt in i sitt operativsystem för standard är Windows Movie Maker, tror att det ska finnas en funktion där som gör det möjligt att spela in eller ta kort.

 

Du tror väl inte att bara för att det finns hårdvara på din dator så finns det passande mjukvara för den, av Microsoft?

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Nej men om det finns nån annan mjukvara som visar kameran så skulle vara bra om någon kunde länka, ska prova movie maker nu. Där jag köpte datorn såg jag något program som var uppe där dom visade kameran och man kunde ta kort och så

 

edit: när jag går in i Movie Maker och väljer "Importera från digital videokamera" under Arkiv så står det att den inte hittar någon :( men i msn funkar den ju...

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kan det konstigt jag vet inte ett hjälp min kompis har samma sak så det blir så

tack gamer007 det funkade

inte

 

 

 

Jag googlade runt en massa och flera har problem med sina inbygga HP webkameror, jag hittade 5 olika lösningar och en av dom funkade för mig :) nu har jag hittat ett program som klarar av att visa kameran så man kan ta kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...