Hoppa till innehåll

En Fråga

Gäst Edson

Rekommendera inlägg

"Det är dumt att fråga en sådan fråga, då över 70% brukar istortsätt gissa sig fram, eller gladeligen säga en korkad och kort motsvar som sådant "PS3 Äger, Xbox360 suger" eller tvärtom.. Och 80% av dom äger då också just den konsolen de "förklarar" att vara den bästa."

Fast nu är då skillnaderna:

Xbox 360

- Graphics: 500 MHz ATI

- Memory: 512mb GDDR3 RAM w/ 700MHz DDR

- 3x symmetrical cores @ 3.2GHz

Playstation 3

- Graphics: 550MHz NVidia

- Memory: 256MB XDR Main RAM and 256MB GDDR3 VRAM

- 9x Cell Processor cores @ 3.2GHz

(Nu vet jag då inte om du mena sådana skillnader men.. men)

Finns en del flera skillnader också, som att PS3 Live är kostfritt, medans X360 Live kostar i månaden.

PS3 kontrollen använder Bluetooth medans Xbox kontrollerna använder normala batterier.

Och mycket mera... Om de är sådana svar du söker kan du säga det istället för bara skriva vad är skillnaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror PS3:an oftast ses som bättre då den har till 90% bättre hårdvara, alltså sakerna i konsolen som grafikkort, cpu etc. Om du står o väljer mellan vilken du ska köpa så hade jag tänkt såhär:

Kolla spelutbudet, vad är du mest intresserad av.

Vilken konsol har dina vänner? Du kan bara lira online med dom som har samma konsol.

Vilken tycker du själv verkar bäst och faller dig i smaken mest?

Hur mycket pengar vill du slänga ut?

Är du sugen på att t.ex ha en blu-ray spelare också så är ju ps3:an självklar då en vanlig blu-ray fortfarande går på över 7 000 om du ska ha en vettig.

Så leta runt på internet efter jämförelse men kolla så den inte är en fanboy som gjort den utan det ska vara en proffessionell jämförelse så du får sann info om det.

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk han fråga inte om vilken han ska köpa, han frågar om skillnaderna..

Och också så är inte 90% av PS3 hårdvaran bättre än X360 hårdvara.. kanske 40% bättre eller nåt.

PS: Ni behöver inte rätta mig som svar utan att ens hjälpa den som försöker få hjälp !

(Jag vet att de heter Playstation Network for crying out loud... Utan att en okunnig kanske inte visste det, då låter ju Live lite mera förståendebart..)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mycket....

olika tillverkare är väll det största..

jo playstationet har tre ggr så många prossesorer som xbox 360 :P :meddum:

va?!?

Jag sa att det är mycket som är skilnad, det största är tillverkaren.

Då kommer du och NEJ!!!!!

Plastation har tre gånger så många prossesorer!!!!!!!!!

bara va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...