Gäst newnameguy Skrivet 2 Juni 2008 Rapport Skrivet 2 Juni 2008 (redigerat) . Redigerat 21 Juli 2015 av TheExecutor Citera
Dezen Skrivet 3 Juni 2008 Rapport Skrivet 3 Juni 2008 Väldigt bra dikt! =) Personligen så tycker jag det är ganska irriterande med alla punkter men jag vet inte hur det ska vara egentligen.. Citera
Gäst newnameguy Skrivet 3 Juni 2008 Rapport Skrivet 3 Juni 2008 (redigerat) . Redigerat 21 Juli 2015 av TheExecutor Citera
Gäst newnameguy Skrivet 3 Juni 2008 Rapport Skrivet 3 Juni 2008 (redigerat) . Redigerat 21 Juli 2015 av TheExecutor Citera
Jolt Skrivet 3 Juni 2008 Rapport Skrivet 3 Juni 2008 En till liknande... brutal. Du rullar på gräset. Jag rullar efter. Vi stannar till. Vi ser på varandra. Våra blickar möts. Kärleken verkar flöda. Himmelen är blå. Du ser på mig. Och inte vet jag vad du vill mig. Om du älskar eller inte älskar. Det är min fråga. Men Shakesperes ord kan inte mätas med äkta kärlek. Att skriva en dikt är en helt annan sak. Än att älska någon. På riktigt. Men livet är inte alltid så barmhärtigt. Livet gör inte alltid som jag vill. Jag får veta att du inte älskar mig. Inte alls. Min värld mörknar. Mitt hjärta murknar. Jag tänker inte tacka dig för att du är min vän. För det räcker inte. Inte för mig. Du ligger nu på rödfärgat gräs. Och kommer aldrig att resa dig upp. Åter. Igen. Iallafall jag tycker att det låter lite konstigt med samma ord i slutet i rad.Men slutet på den andra var grymt bra! Citera
Garone Skrivet 3 Juni 2008 Rapport Skrivet 3 Juni 2008 Rätt bra, skulle aldrig kunna göra något sådant själv. Citera
MaryJane Skrivet 4 Juni 2008 Rapport Skrivet 4 Juni 2008 Vadå inte van vid dikter. Skulle tagit mig flera veckor att komma på... Den va nog bra. Fast ja e inte sån som är intresserad av dikter Citera
Gäst newnameguy Skrivet 4 Juni 2008 Rapport Skrivet 4 Juni 2008 (redigerat) . Redigerat 21 Juli 2015 av TheExecutor Citera
Chainsawkitten Skrivet 7 Juli 2008 Rapport Skrivet 7 Juli 2008 Jag tycker att den andra var bra. Men du borde inte ha punkt efter varje rad. Även om man ska ha punkter efter varje mening i vanligt skriftspråk så ska man helst inte det i dikter. Det förstör uppläsningsrytmen en aning. Citera
Zaff Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Skrivet 11 Juli 2008 Den andra, Brutala alltså var riktigt riktigt vacker(asså du vet hur ja menar :P inte att hon dog :P). Den var riktigt fin :P Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.