Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32
 Dela

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

jo men jag drog alla över en kam och det är fel, oavsett om han sa nått han inte borde, och man ska älska sin nästa enligt kristendomen, så sådär värst lydig mot sin tro som han så ömt värnar om verkar han inte vara.

 

men det viktigaste är att NÄSTAN alla troende bara vill disskutera hur gud påverkar våran värld medans i stort sätt alla ateister är beredda att diskutera OM gud påverkar våran värld.

 

dessutom försöker ateister ta reda på VAD som är sant

medans troende försöker bevisa ATT en viss sak är sann.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om forskarna kommer på ett sätt att återskapa de exakta förutsättningar som krävs för att skapa liv, så skulle en forskare förmodligen kunna applicera samma förutsättningar på en död person och återuppliva personen.

Tyvärr, men i praktiken är det omöjigt, även med hur avancerad teknologi som helst.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

suck, jag tycker att tro på gud är som att tro på tomten, man tror starkt att han finns men tyvärr ser man honom aldrig ( däremot ser man ibland folk som är utklädd till honom )

Visste inte att det fanns folk som klädde ut sig till gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Forskare har lyckats skapa aminosyror genom att härma de förutsättningar jorden gav för miljarder år sedan.. ås ja liv kan uppstå "kemiskt".

Jag hade inte kallat aminosyror för liv...

 

Men visst, vi kan iaf manipulera liv kemiskt, och steget till att skapa liv är inte så långt från där vi är nu.

 

suck, jag tycker att tro på gud är som att tro på tomten, man tror starkt att han finns men tyvärr ser man honom aldrig ( däremot ser man ibland folk som är utklädd till honom )

Visste inte att det fanns folk som klädde ut sig till gud.

 

Inom hinduismen gör det väl det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara så ni vet: ALLT HAR SIN VETENSKAPLIGA TEORI....

 

Jag rättade till det lite.

 

du får gärna komma med argument också? varför kan allt inte ha en vetenskaplig förklaring?

 

Därför att ALLT inte kan förklaras i nuläget. T.ex. vet vi inte om Higgs-partiklar finns och på exakt vilket sätt de påverkar kvarkar och atomer.

 

Vi vet t.ex. inte heller hur universum kom till (och detta är något som jag betvivlar att vi någonsin kommer att veta).

 

Men däremot betyder väl förklaring inte nödvändigtvis att det måste vara bevisat? Kan inte en förklaring vara en teori?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara så ni vet: ALLT HAR SIN VETENSKAPLIGA TEORI....

 

Jag rättade till det lite.

du får gärna komma med argument också? varför kan allt inte ha en vetenskaplig förklaring?

 

Därför att ALLT inte kan förklaras i nuläget. T.ex. vet vi inte om Higgs-partiklar finns och på exakt vilket sätt de påverkar kvarkar och atomer.

 

Vi vet t.ex. inte heller hur universum kom till (och detta är något som jag betvivlar att vi någonsin kommer att veta).

 

Men däremot betyder väl förklaring inte nödvändigtvis att det måste vara bevisat? Kan inte en förklaring vara en teori?

 

bara för att det i nuläget inte är bevisat betyder inte att det inte har en vetenskaplig förklaring. förklaring är det samma som svar, och oavsett om vi har ett bevis eller endast en teori om något så har det ett svar, alltså en förklaring, och en vetenskaplig sådan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...