💬
Logga in
Fuska.se

Tror Du På Gud?

612 svar · startad

Jak såk en enngel i mitt runm,, jag sver!!!!!

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tror man på gud så tror man för att man behöver nåt som fyller livet.

Finns massa andra anledningar för att man "tror" på Gud.

Som t.ex att man är osäker på vad som egentligen skapade världen så tror man nästan alltid först på Gud tills man fattat att det inte finns några bevis på att Gud finns..

Lite flashbacks nu men.. vem f*n sa "bevisa att gud inte finns."

Det är nog det dummaste jag läst i hela mitt liv, och jag har läst dumma grejer.. (Diverse politik propaganda t.ex)

Man ska alltid bevisa att ett föremål finns och inte att det finns, för hur ska man bevisa något som inte finns?

Gud kan finnas men jag tror inte på det, det är som sagt bara något för att styra människorna med en bunt skitsnack från en liten bok med en röd ramsa och guld färgade sidor.

Jag. Det fattar jag inte. Jag är varken kristen eller Big Bang troende. Det hade sett väldigt korkat ut om det var en kristen som sa det, därför sa jag det åt dom. Men alltså, grejen är inte den att ajg vill ha bevis för detta påståendet, utan bara för att meddela er om att man inte kan veta om Gud finns eller inte. Man kna inte säga, Gud finns, eller, Gud finns inte. Eftersom inget är bevisat.

Big Bang är en teori.

Att Gud skapade Jorden kan också vara en teori ur andras ögon. Men denna accepteras inte av merparten av världen.

Låt därför kristna få ha sin tro utan att alla bara kastar sten över dom. Jag tror inte det är så skoj när ni kallar kristna för idioter för att dom har en annan syn på livet.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Gjorde du? :angry: do joger!

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Jag är inte Nacke3000.
2 May 2009
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

I believe in Allah

↗ till inlägget
↗ till inlägget

I believe in Allah

Just a quick heads-up.. Allah = Gud.

Du tror på GUD om du tror på Allah.

Och motivera gärna varför du tror på honom, annars så behöver du inte ens skriva, bara rösta.

↗ till inlägget

Du tror på GUD om du tror på Allah.

:_

↗ till inlägget

Det är ju en tro, dock så säger ju dom allra mest religiösa folk att dom VET att allt är sant. xD

Ja och det kan de mycket väl göra, det är ni ateister som INTE vet om det är sant eller inte. Ni TROR också att det inte är sant och TROR inte på det eftersom att ni INTE vet och TROR inte på något ni inte får bevisat för er.

↗ till inlägget
Faktiskt smart sagt, något man kan säga till en klasskamrat som är otroligt religiös.
Haha nej, det är till för att sägas till ateister som inte kan skilja på att TRO och att VETA och babblar om att man inte kan TRO för att det inte finns några bevis för det man TROR på.

Jag tror inte på gud, wat.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Faktiskt smart sagt, något man kan säga till en klasskamrat som är otroligt religiös.

Haha nej, det är till för att sägas till ateister som inte kan skilja på att TRO och att VETA och babblar om att man inte kan TRO för att det inte finns några bevis för det man TROR på.

Om det är sånt ateister TROR på så kalla mig inte ateist.

Jag TROR inte på att det finns någon Gud.

Jag klandrar inte på folk för att dom TROR på Gud, jag säger bara att jag inte TROR på Gud.

Jag vill bara få bevis på att Gud inte finns, om han finns så kommer jag ändå inte dyrka honom som.. ja.. en Gud.

Jag TROR som sagt inte på sånt som inte är bevisat.

Som ett mord, du tror inte att den personen är skyldig tills du hittat klara bevis, du skickar ju inte in någon i fängelset för att du TROR att han är skyldig.

3 May 2009
Nivå 0 · Nykomling

Bara så att alla vet, ateism innebär "avsaknad av tro"

Nivå 0 · Nykomling Knark

Jag tror inte på gud.

21 May 2009
Nivå 0 · Nykomling

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours." -Stephen F. Roberts

Riktigt fin quote.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

I believe in Allah

Nivå 0 · Nykomling
- How can one worship a word?
Nivå 0 · Nykomling

Ja tror på djävulen :)

Nivå 0 · Nykomling

Läste en rätt så rolig kommentar igår. Jag tyckte ju den var rolig iaf.

"Du kommer inte leva för evigt för du tror inte på Gud som jag"

22 May 2009
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Va?

Tror inte på gud

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Va?

Gud - ett ord. Hur kan man tillbe ett ord?
Nivå 0 · Nykomling

tror ej på gud

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in