Hoppa till innehåll

Flashkortstråden


oddy
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst EmoNerdChild

Det är ju bättre att typ köpa R6 som har integrerad passcard. Mycket smidigare.

 

M3 är ju gammalt som gatan...

ja m3 är gammalt, men man vet att det fungerar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en R3 till mitt NDS Lite.

Det funkar utmärkt för mig att spara Gameboy Advance spel,

men NDS sparingarna har en förmåga att försvinna när man har kört mycket på spelet.

 

(Nästan) Alla Gameboy, Gameboy Colour och Gameboy Advance spel funkar på Nintendo DS -/Lite.

Eller menar du att du vill slippa ta med ett Gameboy Colour spel?

vart får man tag på GBA emulatorer? mina GBA spel tar för stor plats i mina fickor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en R3 till mitt NDS Lite.

Det funkar utmärkt för mig att spara Gameboy Advance spel,

men NDS sparingarna har en förmåga att försvinna när man har kört mycket på spelet.

 

(Nästan) Alla Gameboy, Gameboy Colour och Gameboy Advance spel funkar på Nintendo DS -/Lite.

Eller menar du att du vill slippa ta med ett Gameboy Colour spel?

vart får man tag på GBA emulatorer? mina GBA spel tar för stor plats i mina fickor

 

 

Det finns inga gba emulatorer till flashkorten. Om du ska lira gba roms på din ds så måste du antagligen ha ett flashkort som stöjder gba roms eller ett tillägg till ditt flashkort (typ ez-vlfash 3 in 1)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en R3 till mitt NDS Lite.

Det funkar utmärkt för mig att spara Gameboy Advance spel,

men NDS sparingarna har en förmåga att försvinna när man har kört mycket på spelet.

 

(Nästan) Alla Gameboy, Gameboy Colour och Gameboy Advance spel funkar på Nintendo DS -/Lite.

Eller menar du att du vill slippa ta med ett Gameboy Colour spel?

 

vart får man tag på GBA emulatorer? mina GBA spel tar för stor plats i mina fickor

 

 

Det finns inga gba emulatorer till flashkorten. Om du ska lira gba roms på din ds så måste du antagligen ha ett flashkort som stöjder gba roms eller ett tillägg till ditt flashkort (typ ez-vlfash 3 in 1)

 

dåligt :P fast det kommer säkert snart program som kan "tjuvkoppla" SLOT-2 spel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har Ez Flash V med 3 in 1 expansion kit (GBA, Rumble och RAM) och det funkar skitbra, men jag ska nog sälja alltihop därför jag hittar inga spel jag gillar längre...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en R3 till mitt NDS Lite.

Det funkar utmärkt för mig att spara Gameboy Advance spel,

men NDS sparingarna har en förmåga att försvinna när man har kört mycket på spelet.

 

(Nästan) Alla Gameboy, Gameboy Colour och Gameboy Advance spel funkar på Nintendo DS -/Lite.

Eller menar du att du vill slippa ta med ett Gameboy Colour spel?

 

vart får man tag på GBA emulatorer? mina GBA spel tar för stor plats i mina fickor

 

 

Det finns inga gba emulatorer till flashkorten. Om du ska lira gba roms på din ds så måste du antagligen ha ett flashkort som stöjder gba roms eller ett tillägg till ditt flashkort (typ ez-vlfash 3 in 1)

 

dåligt :P fast det kommer säkert snart program som kan "tjuvkoppla" SLOT-2 spel

 

det kommer det säkert eftersom det finns till S/NES & GB/C (jag kanske har missat ngt)

men supercard är ok det med

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

jag rekomenderar Cyclods evolution starkt! har det själv, Det är lite dyrare än R4 men bättre. det kostar mellan 500-600kr i sverige. till Cyclods så använder man sig av Sandisk microSD som finns i 2GB-4GB-8GB-16GB. på Cyclods kan du såklart kolla film (DPG format) spela musik (mp3) och kolla bilder, lyssna på ljudböcker. Spela Roms. (du måste äga spelet för att ladda ner Rom'et lagligt) Du kan spela GBC spel med en Emu som heter lameboy, spela snes-nes spel. För att kunna spela GBA måste du köpa EZ flash 3in1 som kostar ca 312kr i sverige. Med EZ flash 3in1 kan du använda Nintendo ds Browser, Nintendo ds lite browser och gå ut och surfa på internet, Tex logga in på Msn osv. Och som dom flesta Flash kort som Cyclods evolution så kan du såklart ändra teman nästan exakt som R4. men en skillnad är att när du använder R4 så öppnas inte programet direkt utan du måste välja det i menyn.

 

MVH: link1 :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...