Hoppa till innehåll

Bas


Viikiie
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har Logitech Z något tror jag. Har glömt, det är inte den dära Logitech Z-500, den kostar typ några tusenlappar.

Men iaf, brukar det inte finnas en "sak" du kan skruva på? Där man höjer och sånt. Jag har en sån liten "dosa" där man höjer och sänker ljud och bas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Joo, jag har en sånjdär dosa, men dett finns bara en skruvsak på den, den är till allt... det finns ingen som är enbart till basen. Jag har basen under mitt tjocka bord, så basen hörs inte så bra.

 

Finns det inte nåt program eller nåt där man ställer in bas och sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du spelar upp musik i ett program brukar det finns alternativ till högre bas, men om du spelar ett spel så finns det nog inte. Jag vet att det finns ett program till Linux som funkar som en Equalizer som ändrar allt ljud som kommer ur datorn men jag vet inte om det finns till windows, prova att googla på "windows equalizer" eller nåt sånt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Volymkontrollen kanske?

hmm... jag har läst manualen till den, och den säger att jag ska lägga på Avancerade kontroller, då kommer en Avancerat-knapp fram under | Mikrofon |, men inte under | Volymkontroll | som det säger att jag ska trycka på... Så säger det att jag skall dra Bas/ Diskant dit jag vill det i en slider. Jag tittade i Mikrofon, och där fanns Bas och Diskant över mikrofoninställningarna, men de var grå, så de gick inte att trycka på.

När jag drar ner Subwoofer slider, så att basen skulle gå ner, så händer inget. Och Waveslidern är som en kopia av volymkontroll som tar ner allt ljud, bara att den heter Wave. Synthesizer fins också, men den ändrar inget heller.

Och SubwooferBas-saken ändrar ju inget som ja sa, Men det går inte heller at laga Balans (doh, borde väl inge gå heller ) men det går inte heller att ta ljud av.

Typ datorn tror att mina små högtalare är samma sak som den stora basen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...