Hoppa till innehåll

Remixa Musik


w4nkarN

Rekommendera inlägg

Virtual DJ är inte ett program där du remixa (producerar) låtar utan ett program där det får dig till att bli en ja exakt vad namnet säger, en virtuell dj. ett utav dem sämsta VDJ programmen där ute.

 

Vill du ha något som är gratis så har du FastTracker, BuzzTracker.

 

Men om du laddar ner saker så finns ju Fruity Loops, Cubase, Sonar, Reason, Nuendo och massa mer. enklast att börja med är nog Fruity Loops. sedan avancera om du har intresse för det till Cubase/Sonar eller skaffa mac och börja med Ableton.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte göra egna låtar, bara gör om låtar.

Tack för tipsen, jag ska kolla det senare.

då ska du prova Audocity, jag brukar säga att det är som Paint men med musik :) Sedan finns det mer avancerade program till musik precis som med avancerade program till bildredigering än Paint

 

Och så är det gratis :)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte göra egna låtar, bara gör om låtar.

Tack för tipsen, jag ska kolla det senare.

Om jag fattar det rätt vill du alltså bara bli en till "Dj Shrek, eller Dj Zitkus" isf så funkar traktor dj, virtual dj eller något annat barn program.

 

För att göra om låtar enligt termen så innebär det att göra om låten inte använda sig av samma sak men pitcha upp och flytta runt etc.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men lol, jag har inte nämnt att jag ska bli DJ?

Jag vill bara remixa låtar så dom får lite Fjårtizzdunk i några låtar till mig och några polare

Då innebär det att du gör om en låt, det kan du bara göra med sequencers, och då är nog Fruity Loops enklast för dig.

eller kanske Dance Ejay 6, beroende på din engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...