Hoppa till innehåll

Fifa 98? Fm Ges Ut För Svar.


Sidney
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja!

Börjar undra lite över Fifa 98. När det är trådar vilket Fifa man tycker är bäst så är det väldigt många som svarar Fifa 98. Nu undrar jag vad som är så bra med just det spelet.

 

De 5 första HJÄLPANDE svaren får 10fm var.

Redigerat av tyresö
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Du menar antagligen Road to World Cup 98, och i min mening är det fortfarande bättre än de nyaste Fifa-spelen. Spelet lade grund för alla nya fotbollspel med animationerna, bollfysiken, kommentatorerna, grafiken, ljudet. Det var verkligen ett underbart fotbollsspel. Om man ser till dagens spel är det i princip bara grafiken som är annorlunda. Det fanns många funktioner då som fortfarande inte finns i dagens fotbollspel. Exempelvis, när man blev riktigt förbannad kunde man bara klicka på en knapp för en riktigt ful tackling med dobbarna, bara en sån sak. :rolleyes: Man kunde dessutom filma med samma knapp när man hade bollen, det har jag inte sett i många fotbollsspel. Bollen var inte fastklistrad vid spelarnas fötter som den är nu utan rörde sig fritt. Menyerna var i det närmaste perfekta i Frankrikes färger. Introt till spelet med "No Child" ger mig fortfarande rysningar, det är så välgjort. Straffarna är fortfarande långt bättre än de man ser i dagens fotbollspel.

 

Ni som säger att det suger, att grafiken är dålig och att vi som säger att det är det bästa fotbollspelet inte är seriösa är antagligen själv inte särskilt insatta och vet inte vad ni pratar om. Road to World Cup 98 är en klassiker, ett måste i varje fotbollsfans spelhylla.

 

Som sagt, förutom grafiken slår det här spelet de nyare Fifa med hästlängder. Skulle vara kul att höra från er som tycker det "suger" någon motivation och inte bara skitsnack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...