Windnoob Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Skrivet 11 Juni 2008 Vilket program behöver man? jag vet inte hur man gör. :$ Jag har nyss laddat ner en sak och den behöver öppnas med ett sorts program. :D' Windnoob Citera
Gäst wAcko Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Skrivet 11 Juni 2008 ladda ner winrar (http://rarlabs.com/) så kan du öppna filen. Citera
Windnoob Skrivet 11 Juni 2008 Författare Rapport Skrivet 11 Juni 2008 Haha tack, jag gjorde det, och filen som jag laddade upp, hade cirka 10 trojanska hästar :P har tagit bort de nu ska skanna datorn nu för säkerhetens skull :) Citera
ThaNooB Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Skrivet 11 Juni 2008 Finns det trojanska hästar? Har hört talas om det men undrar om det inte är från något Herkules... ;: Jag har själv haft trojaner iaf. Citera
Windnoob Skrivet 11 Juni 2008 Författare Rapport Skrivet 11 Juni 2008 Hallå hjälp! min dator e riktigt cp NU! Jag fick viruset, massor av dem, och nu kan jag inte styra musen mer än 10 cn på längden och 4cm på bredden! nåt e FEL!!!!hjälp mig, vad ska jag göra? jag kan inte köra musen lixom... och den laddar ner saker av sig sj.. tex den laddade ner ett anti virus program av sig sj. Citera
neVah Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Skrivet 11 Juni 2008 Använd tangentbordet och kör en systemåterställning så borde allt fixa sig. Annars får du väl formatera om utan musen. Citera
Windnoob Skrivet 11 Juni 2008 Författare Rapport Skrivet 11 Juni 2008 (redigerat) Det är värren så! Jag har fått på skrivbordet ett fatal skit som står "warning: spyware threat have been detected on your pc" och lite skit. Sen så fanns det en länk nere och det tog mig till en sida. Sen så kommer det en sida som e " toprated spyware " och sen kommer det en liten ruta nere i högra hörnet och säger " din dator är i spyware"något och tar mig till samma sida!!!!!!!!! Det står när jag vill ta fram aktivitetshanteraren så står det "aktivitetshanteraren har inaktiverats av admisen", hur sätter man igen den då? jag stängde inte av det!HJÄLP MIG SNÄLLA Redigerat 11 Juni 2008 av windnoob Citera
ELF Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Skrivet 11 Juni 2008 Grattis, du har fått det där roliga antivirus virus programet (finns säkert olika versioner). Det är troligtvis ett och samma virus som ställer till med problem. Vi hade ett likadant virus som visade samma meddelanden som du får och det tillät än inte att öppna Aktivitetshanteraren. Vi formaterade datorn och det är det bästa du kan göra. Om du inte har tillgång till en annan dator och kan på något vis antivirussöka hårddisken med den utan att få in viruset på den också. Citera
Gäst Logfan Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Skrivet 11 Juni 2008 Hehe :D Ja, du måste tyvärr formatera om datorn sorry dude :S Citera
Windnoob Skrivet 11 Juni 2008 Författare Rapport Skrivet 11 Juni 2008 HAHAH! Jag ville ladda ner photoshop men "for being such a dumbass" tänkte jag inte på det :P Jag gjorde system återställning till en dag, och det var som förr nu, och nu väntar jag på det viruset imorron säkert:P tack så mycket! PS: vad är formatera :$ tabort alla filer osv? Citera
Vitdom Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Skrivet 11 Juni 2008 (redigerat) HAHAH! Jag ville ladda ner photoshop men "for being such a dumbass" tänkte jag inte på det :P Jag gjorde system återställning till en dag, och det var som förr nu, och nu väntar jag på det viruset imorron säkert:P tack så mycket! PS: vad är formatera :$ tabort alla filer osv? Formatera är när man formaterar hårddisken i ett filsystemsformat, i Windows är det NTFS som är standard tror jag. http://www.synonymer.se/?query=format Redigerat 11 Juni 2008 av Vitdom Citera
Windnoob Skrivet 11 Juni 2008 Författare Rapport Skrivet 11 Juni 2008 HAHA jag fick inte riktigt svar på frågan , "Formatera är när man formaterar hårddisken" :P Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.