Hoppa till innehåll

Ny Dator

Garone

Rekommendera inlägg

Nu blir det för mig till att snart inhandla en ny dator. Jag tänkte köpa en 'värstingdator', så jag kollade upp en med de här speccsen:

Chassi: Antec case LifeStyle SONATA III Quiet Super Mini Tower, 500watt silent

Moderkort: Biostar TP35D2-A7 Intel P35

CPU: Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB Socket 775

CPU-Kylare: AardWolf MY-0038 CPU Cooler AMD AM2/ Intel 775

RAM Minne: Plazir 8GB DDR2 PC6400 (2GBx4)

GPU: Inno3d 9800 GTX 512MB DDR3

Vista 64 Bit

Den kostar tiotusen.

Spelen jag vill att den ska klara är: Age of Conan på högsta, Crysis på högsta och Oblivion på högsta + mods.

Kommer den klara dessa? Jag har frågat ett par andra och de har sagt att grafikkortet och CPU'n är kass.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Färdigbyggt, snälla säg inte att jag ska bygga själv för jag kommer inte göra det.

Så det är typ säkert att den klarar spelen jag rabblade på högsta med god FPS?

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu blir det för mig till att snart inhandla en ny dator. Jag tänkte köpa en 'värstingdator', så jag kollade upp en med de här speccsen:

Chassi: Antec case LifeStyle SONATA III Quiet Super Mini Tower, 500watt silent

Moderkort: Biostar TP35D2-A7 Intel P35

CPU: Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB Socket 775

CPU-Kylare: AardWolf MY-0038 CPU Cooler AMD AM2/ Intel 775

RAM Minne: Plazir 8GB DDR2 PC6400 (2GBx4)

GPU: Inno3d 9800 GTX 512MB DDR3

Vista 64 Bit

Den kostar tiotusen.

Spelen jag vill att den ska klara är: Age of Conan på högsta, Crysis på högsta och Oblivion på högsta + mods.

Kommer den klara dessa? Jag har frågat ett par andra och de har sagt att grafikkortet och CPU'n är kass.

Om du ska hålla dig till Q6600:an så se till att det är den nya version dvs G0 (g-noll) och inte B3 (b-tre) för G0 är svalare och är enklare att klocka ifall det intresserar dig.

Sedan hade jag bytt chassi till ett större, ifall du någon gång vill utöka. och vad ska du köra för diskar? råder dig att skaffa en raptor till Vistat och spel programm osv., då det resulterar i snabbare start, sökningar osv. sedan vanliga diskar till lagring media etc.

Är lite skeptisk till cpu kylarn men annars ser det fint ut.

Redigerat av H2BH
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag vet inte så mycket om datorer och ännu mindre om termerna. Vad är en Raptor? Och vad menar du med vad jag ska köra för diskar?

Kommer den iallafall klara av spelen för nuläget innan jag uppgraderar igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

prova. kan inte systemkraven för aoc, men både crysis och oblivion har några månader på nacken och vad jag kan se borde det inte vara några problem att köra de på högsta.

föredrar själv amd processor/moderkort, tycker de har bättre kvalitet överlag.

venne vad du ska med 8gb ram, men iofs lär de vara aktuella ett tag.

Redigerat av Symptom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Vilken dator borde jag köpa då? Kan ni leta upp en på MRPC.se och linka den här? Jag kan spendera 10k men jag har inte en blekaste aning av vad jag borda köpa.

Just nu lirar jag på medium med shadern på 2,0 och utan 3D Ambience aktiverat med ostadigt 10-20 FPS ( beroende på var befinner mig i spelet. )

Mitt nuvarande system: Nvidia Geforce 7600 GS, Intel® 3,00 GHz ( Enkärnig ) 2GB Ram, Windows XP.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...