Hoppa till innehåll

Rock Band Vs Guitar Hero 4


jonathan_94
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

För den som sa att Guitar Hero IV är kopia av Rock Band har jag en fråga, vad är då Rock Band kopia av? Jo Guitar Hero I II III ? Dom började ju med att lira gitarr och Rock band la till trummor och mick men Activision har med all sannorlikhet inte kommit på idéen med trummor och mick efter Rock band kom ut eller annonserades. Och vet du vad, spel branscher kopieras av varandra hela tiden, sånt kommer man inte undan, och Guitar Hero IV kommer slå ut Rock Band så hårt att ingen kommer komma ihåg varför dom köpte det ( Av dom få som gjorde det ) eller ja varför det ens kom ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För den som sa att Guitar Hero IV är kopia av Rock Band har jag en fråga, vad är då Rock Band kopia av? Jo Guitar Hero I II III ? Dom började ju med att lira gitarr och Rock band la till trummor och mick men Activision har med all sannorlikhet inte kommit på idéen med trummor och mick efter Rock band kom ut eller annonserades. Och vet du vad, spel branscher kopieras av varandra hela tiden, sånt kommer man inte undan, och Guitar Hero IV kommer slå ut Rock Band så hårt att ingen kommer komma ihåg varför dom köpte det ( Av dom få som gjorde det ) eller ja varför det ens kom ut.

Inga av dem är kopior. Skaparna bakom Guitar Hero 1 & 2 är samma skapare som Rock Band.

 

The Sims -> Singles

Theme Park World -> Rollercoaster

Rock Band -> Battle of the band

 

Ovanstående är exempel på folk som får en ide från grunden till ett tidigare spel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

För den som sa att Guitar Hero IV är kopia av Rock Band har jag en fråga, vad är då Rock Band kopia av? Jo Guitar Hero I II III ? Dom började ju med att lira gitarr och Rock band la till trummor och mick men Activision har med all sannorlikhet inte kommit på idéen med trummor och mick efter Rock band kom ut eller annonserades. Och vet du vad, spel branscher kopieras av varandra hela tiden, sånt kommer man inte undan, och Guitar Hero IV kommer slå ut Rock Band så hårt att ingen kommer komma ihåg varför dom köpte det ( Av dom få som gjorde det ) eller ja varför det ens kom ut.

Här har vi nån som har vett i skallen xD

lätt att man köper Gh4. Btw så kom inte Harmonix (rock bands tilverkare) på trumm simulatorn. Det har funnits i spelhallar innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Overkill

Haha om det ändå är så dyra spel så skiljer en 50-lapp inte mycket. Då tycker jag att man bara ska välja den man känner att man mest vill ha

Sen får man behålla Metallicas nya skiva till GH4 också om man har köpt den... :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Overkill

Eftersom att jag har Rockband band kitet så ska jag köpa GH 4 band kit, just för att deras trummor är bättre, om man inte räknar med RB:s nya exklusivare trummor :P O sen bara köpa Rockband 2 skivan

Inte samma skapare så tror inte dom funkar ihop
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...