elin1101 Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Skrivet 15 Juni 2008 vill jag tex ha en katt på min bild så måsta jag hämta en ifrån internet och lägga in i gimp, men om jag endast vill ha ut katten och inte bakrunden till den riktiga bilden, hur gör jag då? Citera
H2BH Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Skrivet 15 Juni 2008 vill jag tex ha en katt på min bild så måsta jag hämta en ifrån internet och lägga in i gimp, men om jag endast vill ha ut katten och inte bakrunden till den riktiga bilden, hur gör jag då? Ja du skaffa Photoshop så kan jag visa, orka sitta med freeware. Citera
Njugen Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Skrivet 15 Juni 2008 vill jag tex ha en katt på min bild så måsta jag hämta en ifrån internet och lägga in i gimp, men om jag endast vill ha ut katten och inte bakrunden till den riktiga bilden, hur gör jag då? Välj "slingerverktyget" från Gimps huvudfönster och skapa en slinga runt katten. Tryck sedan på knappen "Markering från slinga" för att få en markering runt objektet, i det här fallet, katten. Exempel: http://youtube.com/watch?v=tRuXdNAcixE Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.