Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Funkar det att köra nerladdade spel på sitt PS2:a? (Har en gammal version av ps2, stor o.s.v)

Hur gör jag annars, går det att ta bort det som hindrar.

BTW, när jag spelar upp filmer som är nerladdade så går det inte, samma med spel ?

Skrivet

vavava?? kan man ladda ner saker till PS2??!!!

Du laddar ner ett spel på typ en hemsida med piratkopierade (eller). Sen bränner du det och spelar på PS2:an. Men PS2:an måste vara chippad.

Skrivet

Jao, det finns många "Chippar" butiker i Sverige, sök på Google.

Sen chippar dom det för olika priser, nu för tiden är det ganska billigt.

För kostade det cirkus 1200.

Skrivet

Chippa olika spelmaskiner är helt lagligt. Det är att ladda ner spelen som är olagligt.

Vi säger att du chippar ditt PS2 i Sverige. Sen tar du och laddar ner ett par spel och bränner dom.

-Där är ladda ner och bränna biten olaglig, medans chippningen är laglig-

Vi säger att du chippar ditt PS2 i Sverige. Sen drar du till Thailand och köper 10spel därifrån. Sen åker du hem och spelar dom.

-Då är du helt laglig eftersom du köper allt. Men om du köper piratkopierade spel i Thailand är det olagligt.-

Skrivet

Jag var inne på att chippa mitt gamla (tjocka) PS2 jag hade får några år sedan. Men eftersom jag hade köpt det begagnat så var det rätt gammalt. Och när jag var inne på någon hemsida som chippade så stog det att alla PS2 som slutade med serienummret blablabla var stor risk att de skullegå sönder om man chippade.

• Skapa ny...