DiRtY Skrivet 3 Juli 2008 Rapport Skrivet 3 Juli 2008 tjenare, nu undrar jag om och vart man kan kolla vems ip de tär om man får tag på nåt, hade ett intrångsförsök idag och fick tag på inträngarens ip så vill kolla upp vem det e. Citera
DiRtY Skrivet 3 Juli 2008 Författare Rapport Skrivet 3 Juli 2008 www.ip-adress.comok, men enligt den karta så var det från vattnet i en kanal, kan det stämma? Citera
Gäst Logfan Skrivet 3 Juli 2008 Rapport Skrivet 3 Juli 2008 Nej, det var det nog inte. Men gå till polisen så letar dem upp han som försökte göra intrånget! Citera
DiRtY Skrivet 3 Juli 2008 Författare Rapport Skrivet 3 Juli 2008 Nej, det var det nog inte. Men gå till polisen så letar dem upp han som försökte göra intrånget! om den personen gör det igen så gör jag det annars så skite rjag i det, han lyckade ju inte. Citera
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 3 Juli 2008 Rapport Skrivet 3 Juli 2008 (redigerat) www.whatismyipaddress.com Det finns ett fält där, skriv in IP:et där så får du upp information. Och om nån har ditt IP, och försökt att göra intrång så kan det vara nån hacker som försöker nått. Redigerat 3 Juli 2008 av Kinaputt Citera
DiRtY Skrivet 3 Juli 2008 Författare Rapport Skrivet 3 Juli 2008 tack nu fick jag ju iallfall reda på vilken uppkopling den har com hem, som om den personen försöker igen så kan man ju kontakta dem. Citera
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 3 Juli 2008 Rapport Skrivet 3 Juli 2008 tack nu fick jag ju iallfall reda på vilken uppkopling den har com hem, som om den personen försöker igen så kan man ju kontakta dem.Mm, är du säker på att det var ett intrång? En smart hacker skulle förmodligen avnända en proxy server typ från U.S.A eller liknande? Citera
DiRtY Skrivet 3 Juli 2008 Författare Rapport Skrivet 3 Juli 2008 fick ju även longituden och latituden, emn finns det nån sida med kartor som man kan skriva in dem och få platsen? tack nu fick jag ju iallfall reda på vilken uppkopling den har com hem, som om den personen försöker igen så kan man ju kontakta dem.Mm, är du säker på att det var ett intrång? En smart hacker skulle förmodligen avnända en proxy server typ från U.S.A eller liknande? mitt anti-virus proigram reagerade och nämnde nått om ett intrång och den atackerande datorn och den atackerade. Citera
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 3 Juli 2008 Rapport Skrivet 3 Juli 2008 fick ju även longituden och latituden, emn finns det nån sida med kartor som man kan skriva in dem och få platsen?Kan du skriva long,latiuden? Eller skicka det i ett PM? Citera
Boffaroffe Skrivet 3 Juli 2008 Rapport Skrivet 3 Juli 2008 fick ju även longituden och latituden, emn finns det nån sida med kartor som man kan skriva in dem och få platsen? tack nu fick jag ju iallfall reda på vilken uppkopling den har com hem, som om den personen försöker igen så kan man ju kontakta dem. Mm, är du säker på att det var ett intrång? En smart hacker skulle förmodligen avnända en proxy server typ från U.S.A eller liknande? mitt anti-virus proigram reagerade och nämnde nått om ett intrång och den atackerande datorn och den atackerade. Nu är det så att det inte är exakta platsen där han finns. Förmodligen har du bara koordinaterna för masten där informationerna skickas ifrån.Någonstans i det området bör han finnas iaf. Dessutom kan du kolla koordinater på bl.a. google maps, vad jag vet ska eniro kunna det med. Citera
Desajn Skrivet 3 Juli 2008 Rapport Skrivet 3 Juli 2008 http://www.maxmind.com/app/lookup_city <- Där har du en bra sida. Den brukar ta ut det rätta. Dock visar den bara stad och land med mera. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.