Hoppa till innehåll

Supermario World- De Flygande Vingarna


Magdis

Rekommendera inlägg

På en bana när man ska åka på plattformar och det kommer sågar farande - där är det ett par flygande vingar i en sten nästan i slutet. Vad ska man göra med dem? Det är en sån bana som har två utgångar och jag har bara hittat den mest uppenbara, har vingarna nåt att göra med den andra utgången?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh tack för det! Det hade jag nog inte lyckats räkna ut. Det är en annan bana också, när man kommit till den första stjärnbanan och klarat den första banan och kommit till nästa...det är en fågel (tror jag) som käkar upp fiender och förvandlas till Yoshi och så är det en gubbe på ett moln som kastar taggiga saker. Det ser ut som att man ska upp till en plattform ovanför men det är jättehögt. hur kommer man upp? Man ser den inte varje gång man hoppar upp heller. Jag har försökt göra ett hopp med Yoshi och sen hoppa av honom men jag når inte upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, nu lyckades jag hoppa upp där bara för det! Den banan är löst alltså. Men jag har fortfarande problem med de två banorna med röd prick där man hittar vingarna. Jag hade Yoshi och flög iväg upp i luften men jag trodde att man skulle hitta den hemliga utgången på det viset. Det gjorde man ju inte. Jag kan inte begripa var man ska hitta den. Den ena banan är när man hoppar på plattformar och klättrar i rep och det kommer sågar emot en, den andra är när man springer genom en tunnel som åker upp och ner och man måste stå på rätt ställe för att inte bli klämd, det är på sista banan. Ser inte tillstymmelse till hemlig utgång där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst NettanSthlm

Hej!

 

Ja, de två är knepiga banor.

 

På den första banan, med vingarna, så ska du precis på slutet liksom hoppa UNDER marken och flyga upp bakom slut-ribban. Där kan man springa vidare. Men man får INTE korsa slutribban utan måste alltså flyga under.

 

Den andra banan du pratar om. Där ska du ta dig igenom första och andra delen. När du kommer till sista delen, där väggen bakom liksom trycks upp så ska du efter ett tag hoppa upp åt vänster och springa tillbaka, ovanför bilden.

 

Gud så svårt det är att förklara.

 

Men om du går in här så hittar du en jätte-bra fuskis mall till det här spelet:

 

www.gamewinners.com

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för svaret Nettan! Nu har jag klarat den nivån där man springer genom den gungande tunneln. Cheese bridge area har jag fortfarande inte klarat. Jag lyckas inte hoppa upp bakom målet utan ramlar rakt ner istället. Yoshi har jag definitivt inte lyckats få med mig fram dit, hur ska man komma igenom området med sågarna utan att klättra i repen, det går ju inte när man har Yoshi. Det är för långt att hoppa ända dit också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en annan sak jag undrar också...i slutet av spelet, en av de sista banorna före Bowser, så är det en bara med en röd prick. Det är i underjorden med en massa gubbar som kastar rugbybollar eller liknande, man hoppar över lava och hittar en yoshi ungefär halvvägs. Nästan framme vid målet så ser man nyckelhålet och nyckeln ligger under några stenblock. Det går inte att få sönder stenblocken. Hur tusan ska man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst NettanSthlm

Hej igen!

 

Ja, det är svårt att komma under ribban på den banan med vingarna. Om du läser länken jag bifogade förrut så får du tips om hur du ska göra;

 

Du ska ha kappa och Yoshi. När du står på sista plattformen, innan sågarna, så hoppar du rakt ut. Du kommer då att studsa på sågarna till sista platformen. Där hoppar du rakt ut och sen AV Yoshi så kommer du upp bakom ribban.

 

Den andra banan, med basketbollgubbarna. Tar du med Yoshi. Han kan äta nyckeln genom stenarna.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack, det lyckades att flyga under ribban. Den andra måste jag jobba mer på. Har ni hittat den superhemliga extravärlden som man kommer till från den 6:e stjärnan? Jag hittade en väg som gjorde att det kom fram en stjärna i mitten på Star road. Den andra banan på extravärlden är supersvår. Man ska flyga sig igenom hela banan och hitta såna där P:n som gör att man flyger. Blir man träffad av nån fiende så tappar man flygförmågan och dör direkt.

Hur många poäng kan man få som mest på spelet, siffran som står efter spelfilerna när man ska välja spel i början? Jag tror att det står 85 på mig nu. Kan man få 100?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...