serieritaren Skrivet 4 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2008 är det bättre att vänta på eu moppe än en vanlig moppe? måste man vara 16 för eu moppe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 4 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2008 Nej du behöver inte vara 16 för eu moppe. Men själv så skulle jag satsa på en vanlig och istället trimma den om du tycker att den går för segt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
serieritaren Skrivet 4 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2008 men man åker så lätt fast om man trimmar dom och med eu moppe får man åka fortare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 4 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2008 (redigerat) men man åker så lätt fast om man trimmar dom och med eu moppe får man åka fortare mm, 45 <_< . Och dom flesta 30-moppar går ju 40-45 otrimmade. Redigerat 4 Juli 2008 av Firecracker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 4 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2008 Jag skaffade en EU moppe, den gick ju bara i 45, så jag fet trimmade den så att den gick i 85-90 km/h. Men sen tröttnade jag på den så köpte jag en cross :P Men det är lite riskabelt att köra runt med en cross på vägarna, snutar hit och dit :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
serieritaren Skrivet 4 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2008 japp så tycker dom flesta att jag ska ta en vanlig eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 4 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2008 Nej. Köp en muddbike och trimma den, eller så köper du en mini cross. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 5 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2008 Köp 30 moppe, skruva på förgasaren så den kör automatiskt 30, men när du inte ser någon snut/civilsnut så gasar du på till 45 typ. Annars är det EU moppe som gäller när du är 15, du kan behöva det, är inte så dyrt heller och ta det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 5 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2008 Köp 30 moppe, skruva på förgasaren så den kör automatiskt 30, men när du inte ser någon snut/civilsnut så gasar du på till 45 typ. Annars är det EU moppe som gäller när du är 15, du kan behöva det, är inte så dyrt heller och ta det. Man måste ha ett förar bevis typ, om man inte har det så ligger man pyrt till om polisen stoppar en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 5 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2008 Köp 30 moppe, skruva på förgasaren så den kör automatiskt 30, men när du inte ser någon snut/civilsnut så gasar du på till 45 typ. Annars är det EU moppe som gäller när du är 15, du kan behöva det, är inte så dyrt heller och ta det. bara en fråga? varför skulle man behöva en EU moppe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 5 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2008 Köp en vanlig moppe. 30-moppe får man köra direkt när man fyllt 15. Köper du en som går ca 50km/h så måste man ta moppe-kort. (Skitenkelt, Det var en tjej som krachade sin moppe och fick kortet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
serieritaren Skrivet 5 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2008 men om man kör en eu moppe utan skylt när man får man köra i 30 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.