Hoppa till innehåll

Problem Med 2 Events I Solo(super Smash Bros Brawl)


Rekommendera inlägg

Jag har problem med 2 events i Solo, och det första är det där eventen med Olimar och Pikmin eller vad dom där små sakerna heter. Man ska skydda dom tills dom blir blommor. Jag fattar noll asså. Har säkert gjort den där eventen 10 ggr utan att lyckas. Och det andra är med Captain Falcon.

 

 

Om ni vet vad jag snackar om så vore jag tacksam om ni berättade hur man klarar av dessa events. För jag kan inte komma vidare.

Redigerat av You've Never Heard of Me
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur plockar jag upp dom då? Har för mig att jag haft flera såna dära saker efter mig upp till 2 minuter, då man inte klarar av att stå emot längre.

Stå bara på Marken, tryck B (för att rycka upp en pikmin från jorden), och för att på så sätt öka antalet pikmins från 3 till 6. Därefter så ska du se till att undvika attacker, och du ska också försöka att inte attackera, för både din Sida + A (smash) och Sida + B, gör att du kastar iväg en pikmin vilken riskerar att dö i fallet. Om det sker, plocka upp en ny pikmin från marken direkt :>

Så det du egentligen ska göra är att trycka B 3 gånger i början, sen bara hoppa runt och dodga, och såklart försöka få motståndarna att inte slå på pikmins.

 

Det enda eventet jag kommer ihåg med C.Falcon är när man ska få 2 st R.O.B's att flyga ut innan man hinner i mål (du märker en blå finish-flagga efter cirka 50 sekunder). Det låter enkelt, men med tanke på omgivningen och uppdragets namn så ska du få Blue Falcon (C.Falcons skepp) att döda båda R.O.Bsen inom 50 sekunder, och det gör du endast med hans Final Smash. Så se till att plocka en Smash Ball och döda båda R.O.B's med ett och samma skott, så har du klarat uppdraget. Dock är det enklare sagt än gjort, men efter ett par försök så sitter den där den ska!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur plockar jag upp dom då? Har för mig att jag haft flera såna dära saker efter mig upp till 2 minuter, då man inte klarar av att stå emot längre.

Stå bara på Marken, tryck B (för att rycka upp en pikmin från jorden), och för att på så sätt öka antalet pikmins från 3 till 6. Därefter så ska du se till att undvika attacker, och du ska också försöka att inte attackera, för både din Sida + A (smash) och Sida + B, gör att du kastar iväg en pikmin vilken riskerar att dö i fallet. Om det sker, plocka upp en ny pikmin från marken direkt :>

Så det du egentligen ska göra är att trycka B 3 gånger i början, sen bara hoppa runt och dodga, och såklart försöka få motståndarna att inte slå på pikmins.

 

Det enda eventet jag kommer ihåg med C.Falcon är när man ska få 2 st R.O.B's att flyga ut innan man hinner i mål (du märker en blå finish-flagga efter cirka 50 sekunder). Det låter enkelt, men med tanke på omgivningen och uppdragets namn så ska du få Blue Falcon (C.Falcons skepp) att döda båda R.O.Bsen inom 50 sekunder, och det gör du endast med hans Final Smash. Så se till att plocka en Smash Ball och döda båda R.O.B's med ett och samma skott, så har du klarat uppdraget. Dock är det enklare sagt än gjort, men efter ett par försök så sitter den där den ska!

 

 

 

Tack så mycket, får hoppas på att det går bättre imorrn. Dags att gå till sängs. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...