Hoppa till innehåll

Danko Jones

Rekommendera inlägg

Danko Jones, de tre mannade bandet som för inte så länge sedan släppte albumet "Never Too Loud" spelar den tyngsta rocken på länge. De lite större hitsen som "Hot damn woman", "Code of the Road", "First Date" och "Sleep is the enemy" är bara ytterst lite av Danko Jones riktigt grymma låtar. Finns väldigt få (och då menar jag, RIKTIGT få) låtar som inte är välutformade och välspelade. Bandet består av en gitarrist, basist och trummis. Mannen som håller gitarren har även guldstämmorna. För er som inte riktigt förstod min vackra mening så kan den beskrivas ytterligare avancerad "mannen som spelar gitarr sjunger också". Låter löjligt, jag vet.

Danko Jones är inte i närheten av kändisskapet som t.ex. Led Zeppelin, Aerosmith, AC/DC, Kiss, Mötley Crue, Van Halen eller några av de andra storstjärnorna. Kanske kan det bero på hans skivbolag här nere i Skåne eller är det bara ren tillfällighet? Svårt att säga.

Eftersom Danko Jones är ganska ytterst omtalad i ämnena så vill jag tipsa er om hans superba låtar:

First Date:

Lovercall:

Cadillac:

King of magazines:

Mina personliga favoriter:

Code of the Road:

Still in high school:

Forrest for the trees: http://youtube.com/watch?v=2TEkNQWpeeg

Om ni nu inte kände igen supergitarristen med guldstämmorna Danko Jones gör ni det nu, och ni lär avguda honom. Så vad tycker ni om detta rockgeni? Är han bra respektive skit dålig? Ge din glädjande kommentar, det förgyllar min gråa dag!

Redigerat av wilmerx.tk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...