wilmerx.tk Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 (redigerat) Danko Jones, de tre mannade bandet som för inte så länge sedan släppte albumet "Never Too Loud" spelar den tyngsta rocken på länge. De lite större hitsen som "Hot damn woman", "Code of the Road", "First Date" och "Sleep is the enemy" är bara ytterst lite av Danko Jones riktigt grymma låtar. Finns väldigt få (och då menar jag, RIKTIGT få) låtar som inte är välutformade och välspelade. Bandet består av en gitarrist, basist och trummis. Mannen som håller gitarren har även guldstämmorna. För er som inte riktigt förstod min vackra mening så kan den beskrivas ytterligare avancerad "mannen som spelar gitarr sjunger också". Låter löjligt, jag vet. Danko Jones är inte i närheten av kändisskapet som t.ex. Led Zeppelin, Aerosmith, AC/DC, Kiss, Mötley Crue, Van Halen eller några av de andra storstjärnorna. Kanske kan det bero på hans skivbolag här nere i Skåne eller är det bara ren tillfällighet? Svårt att säga. Eftersom Danko Jones är ganska ytterst omtalad i ämnena så vill jag tipsa er om hans superba låtar: First Date: Lovercall: Cadillac: King of magazines: Mina personliga favoriter: Code of the Road: Still in high school: Forrest for the trees: http://youtube.com/watch?v=2TEkNQWpeeg Om ni nu inte kände igen supergitarristen med guldstämmorna Danko Jones gör ni det nu, och ni lär avguda honom. Så vad tycker ni om detta rockgeni? Är han bra respektive skit dålig? Ge din glädjande kommentar, det förgyllar min gråa dag! Redigerat 10 Juli 2008 av wilmerx.tk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 aldrig pallat lyssna på dem, men jag har iaf en tändsticksask från dem som jag fick i samband med releasen av we sweat blood! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 Går väl att lyssna på, har sett de live ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilmerx.tk Skrivet 10 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 Ja, de spelar ju ofta i Sverige eftersom dem har sitt skivbolag i Skåne. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 Trååååkiga. Vad skiljer dem från tusentals andra rockband med i princip exakt samma stil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TuggaBananWTF Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 blähh va dåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilmerx.tk Skrivet 11 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Trååååkiga. Vad skiljer dem från tusentals andra rockband med i princip exakt samma stil? Inte lika stora hits och inte många utlandsspelningar. Sen finns det knappt något annat band som spelar denna rock på samma sätt som Danko Jones. blähh va dåligt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.