xSaaamii Skrivet 13 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 Hejsan, Jag fick just min pappas el gitarr samt en förstärkare. Jag undrar om någon av er vet vad man behöver köpa för att få bra ljud. Jag har hört att man skall ha en " Pedal " men vet ej vad den kostar. Jag undrar okså om någon av er vet var man kan ladda ner notblad eller köpa. Är tacksam för seriösa svar. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 13 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 (redigerat) Själv tycker jag att det låter mycket bättre med bara förstärkare än med pedal, de ger alltid så äckliga ljud som inte passar till någonting alls. EDIT: Har ju pedal på musiken och då får man sitta i en halvtimme och bläddra för att hitta ngt som är någorlunda okej och inte ger en huvudvärk. Redigerat 13 Juli 2008 av Chainsawkitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 a vad vill du spela för stil? om du precis börjat ska du nog avstå från pedalerna tills du hittat ett ljud du vill spela med. finns många pedaler för olika stilar och ändamål, dist, phaser, etc. men som sagt lär dig spela cleant först. noter suger jag på så kan inte tipsaaa. brukar kunna hitta tabs och skalor på olika hemsidor. sök på tabs på google så får du upp en massa tippar jag på. gl hf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Flyttar till rätt forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Ja noter är då inte lätt att spela efter om man är nybörjare. Så tabs får det ju bli då ^^ Det mesta burkar finnas på Ultimate-guitar.com, men det enklaste är som sagt att googla. (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 14 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Okej skall googla efter Tabs, Och tills vidare nöjer jag mig med min förstärkare. Men om ni har mer tips eller dylikt så kan ni gärna posta. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Jag tror det heter Waowoa pedal o.O? Har en sån på musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 14 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Jag tror det heter Waowoa pedal o.O? Har en sån på musiken. Okej, Vet du vad den kostar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Jag tror det heter Waowoa pedal o.O? Har en sån på musiken. Okej, Vet du vad den kostar ? crybaby wahwah kostar 1000kr. men tror inte du ahr användning för den än. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 16 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2008 Jag tror det heter Waowoa pedal o.O? Har en sån på musiken. Okej, Vet du vad den kostar ? crybaby wahwah kostar 1000kr. men tror inte du ahr användning för den än. :) Ok, Köper nog en när jag kan lite mer och har användning för den, :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Jag har beställt en multieffektpedal med wah nu :) Ska bli roligt att få hem den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Okej skall googla efter Tabs, Och tills vidare nöjer jag mig med min förstärkare. Sluta googla > http://www.ultimate-guitar.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.