Hoppa till innehåll

Vilken Är Den Snabbste Pokemonen?

Dave37

Rekommendera inlägg

jag skulle behöva en pokemon som lär sig både hypnosis och mean look. och som är grymt snabb. tänkte nämligen försöka mig på att fånga de legendariska hundarna på pokemon silver. så jag undrar helt enkelt vilken pokemon som är den snabbaste OCH som lär sig mean look och hypnosis (eller någon annan sövande move).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fixa en Gengar på lvl 80 och en scizor på lvl 100 med false swipes. Det är allt du behöver.

Jo men man kan inte ha en pokemon på lvl 80, för att då möter man aldrig hundarna ;).

En Golbat räcker, jag använde Golbat när jag fångade dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

golbat lvl 40 med mean look och använde repel? jo jag har funderat på den taktiken men då säger de riktiga experterna som t.ex. aigyr att mean look inte gör det säkert att hundarna flyr för de kan använda roar. så jag vill gardera mig med en pokemon som kan hypnosis också så att jag kan söva ner dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är tanken, när du möter hunden ska du med gengar använda mean look, därefter hypnosis sen byter du till scizor som sen kommer slå till med false swipes ( attack som lämnar motståndaren med 1 hp ) sen kan du vakta hunden med gengar, så fort den vaknar söver du ner den igen och i mellan åt försöker du att fånga den. Den taktiken har funkat för mig på alla sällsynta pokes som flyr hela tiden. Jag har en fråga, har du redan registrerat ngn av hundarna i pokedexen? Annars har jag en helt annan taktik då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

golbat lvl 40 med mean look och använde repel? jo jag har funderat på den taktiken men då säger de riktiga experterna som t.ex. aigyr att mean look inte gör det säkert att hundarna flyr för de kan använda roar. så jag vill gardera mig med en pokemon som kan hypnosis också så att jag kan söva ner dem.

Om du har en masterball, kopiera en pokemon som håller i masterball så att du får två stycken, sen så använder du en Golbat i lvl 38-39 + repel, sen så går du runt där man möter dom mest, sen när du möter han så kastar du din masterball direkt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja eller hur, han har ju silver. Spelar ingen roll vilken pokemon du har först i partyt så länge du har en master ball, se till att ta en pokes med låg lvl då möter du hunden tidigare oxå.

Exakt, det som gäller är att du har en pokemon som inte är över lvl 40, hundarna brukar inte dyka upp dom du har en pokemon på lvl 100 ;). Så den perfekta lvl är 38-39.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har hittat raiku (stavning?) men inte fångat någon av dem. euphorias taktik låter bra men dock inte lockande. för det beror helt på när du fångade schyter och när du utvecklar den till scizor om den har 1 HP kvar eller inte. dessutom förstår jag inte varför jag ska ha en gengar i lvl 80, räcker det inte med en i lvl 38-39 som rapotmex föreslår?

men jag undrar... är Gengar snabbare än gastly? för det känns mer logiskt att gastly skulle ha högre speed en gengar. fast åt andra sidan är ju gengar utvecklingen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde att det inte behövdes mer förklaring, men det verkar som att det gör. Tänk på att hundarna är starka, du behöver både en stark och en snabb pokemon, golbat är definitivt inte snabbare än hundarna spec inte när de är i samma lvl men däremot är golbat snabbare än suicune. Nej gastly är inte snabbare än gengar, dessutom var det en dum fråga. Om du inte har en snabbare pokemon än hundarna kommer du aldrig hinna att hindra de från att fly det fattar du väl. Om du inte har scyther lr scizor då föreslår jag att du tar en annan pokemon med samma attack, det är någonting du borde själv funderat ut. Om jag inte har fel så kan du lätt fånga en schyther i den där parken som ligger i 3e staden. Jag har själv använt den här taktiken, den har funkat i silver/gold, och sapphire/ruby/emerald. Istället för att sitta där o klaga på att det inte kommer funka så tkr jag att du ska testa dig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...