Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Nu är det så att jag är RIKTIGT snäll och lägger upp en Guide här :)

Virus fritt och det är gratis.

Nej, jag spelar inte.

Låt oss börja. Först behöver du fixa din router om du har en.

portforward.com

Nej du behöver inte men då kan ingen annan komma in :(

Steg 1.

Först behöver vi en Source.

Här har jag gjort en bra source: (det är samma source, fast det är olika sidor)

Megaupload.com

Uppit.com

Sen behöver vi Java.

Här har vi den Java man behöver.

Välj din Platform, och acceptera villkoren. Sen kryssar du i Offline installation och börjar installera.

INSTALLERA i C:\Program annars funkar det inte!

Fortsätter på Post 2

STEG 2

Sen behöver vi no-ip för din server. Tryck Här.

Registrera dig. (det är gratis).

Logga in.

Sen Tryck på Knappen "Add". Den ska finnas i spalten i den vänstra delen.

--------------------------

--Bilder på botten :-)--

--------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------

Hostname: *Vad man ska skriva in för att connecta servern.*

--------------------------------------------------------------------------------------

Under finns en ruta med no-ip's, ta "No-ip.org", "no-ip.biz" eller "no-ip.info".

Host Type: DNS HOST (A) är Rekommenderad för nybörjare.

IP Adress: Kopiera IP'n som är högst upp i det vänstra hörnet. Det står Current IP: (din IP)

Sen låt det andra va och tryck på Create Host.

Sen behöver vi No-IP DUC. No-IP DUC nerladdnings länk.

Sen starta det, och höger klicka på den tomma vita rutan och tryck på Refresh Host List. Sen kommer det upp en liten " B)" Tryck i den lilla boxen brevid så blir det en glad utan solglasögon. Sen öppna ~server~ mappen du fick i början av Guiden och Tryck på runserver.BAT filen. sen gå till

Silabsoft Client.

Sen när det är färdigt skriv namnet "admin" password "ozt" och server IP "127.0.0.1" port "43594".

Behöver du hjälp? Är en länk trasig? Har jag glömt något? Posta här.

post-38876-1216094389_thumb.jpg

post-38876-1216095106_thumb.jpg

Redigerat av Ozt
Skrivet

Vad menar du med snäll? :P Det är ju bara att gå in på Rz..

Fast det är nästan inget kul att ha en p server om du inte kan fixa till saker liksom om du inte kan så mycket om att koda eller så, så är det inte så kul det är bara att du är själv admin och du kan göra vad du vill så länge du har en bra server.. Fast om man vill spela ensam och bli D/c hela tiden går man bara in på mopar och fixar där så loggar man in och är helt ensam på en egen server utan sc och allt :P

Skrivet

Vad menar du med snäll? :P Det är ju bara att gå in på Rz..

Fast det är nästan inget kul att ha en p server om du inte kan fixa till saker liksom om du inte kan så mycket om att koda eller så, så är det inte så kul det är bara att du är själv admin och du kan göra vad du vill så länge du har en bra server.. Fast om man vill spela ensam och bli D/c hela tiden går man bara in på mopar och fixar där så loggar man in och är helt ensam på en egen server utan sc och allt :P

Det är en bra server. Det är SilabSoft saker i den Skillcapes tillexempel. Sen finns det en massa commandos och emote tabcommandon. Guiden är inte kopierad heller, inte bilderna heller. Och är inte jag snäll och gör en guide till en sak jag hatar som f*n?

• Skapa ny...