Hanrockar Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Hej alla! Jag vill sjukt gärna göra en webb radio. Hur gör jag?. Jag är typ nybörjare på detta så var vänliga att försklara från början till slut (om ni kan). Tacksam för svar // Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Ja för det första måste du betala en avgift. Det är bra att veta innan du startar en webbradio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 www.shoutcast.com tror jag det är där kan du göra en webradio.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 17 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Måste man ? :o Jo, jag känner till den hemsidan. Men jag vet inte riktigt hur hantera programet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Jag tror inte man behöver betala för shoutcast. Det är väl Winamp som gör programmet.. Och winamp är ju gratis så jag kan inte tänka mig att det kostar .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 17 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Det gör det inte. Är det någon som vet hur man ska använda prgramet? Som kan berätta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 18 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Någon :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Läs niwb http://www.shoutcast.com/support/docs/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Ska du sända musik som har kopieringsrätt måste du betala en vissa summa. Ska du sända musik som DU har gjort är det helt lagligt. Läs mer på http://www.stim.se/stim/prod/stimv4.nsf/Al...12571090045C333 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 18 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Okej. Det går inte att ladda ner The Plug In!! När jag ska klicka på det så blir bara texten röd! Oh gud! Jag har suttit hela kvällen med detta. Vad krävs av datorn? Vilken softplayer? ALtså, ngon film på youtube som visar osv. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 (redigerat) När du ska ladda ner trycker du på bilden, inte på texten. http://shoutcast.com/images/sc-dl-button.gif Varför söker du inte bara på youtube efter en shoutcast config? Redigerat 18 Juli 2008 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 18 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Shit! Altså, jag HAR intallerat Winamp. Och SHOTcas (fast det är skit konstigt, det är bara typ någtt märkligt föster). Videon sa inte alls, hur nerladdningen ska ske osv. Snälla, ja behöver hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.