ELF Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Jag köpte för ett tag sedan ett nätverkskort så att jag skulle ha två nätverksportar (RJ-45). Jag har en gång tidigare låtit mammas dator få internet via min dator. Det fungerade bra. Comodo Firewall hittade mammas dator och jag tillät den. Jag ställde även in i Windows XP så att det skulle fungera. MEN, nu när jag gör detta igen så går det absolut inte. IP-adressen till mammas dator var fel i Comodo Firewall. Den är fixad. Jag har kommit så långt att det på min dator står att en förbindelse finns till hennes dator, medan det på den står att den är begränsad. Jag har flera ggr startat om båda datorerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Osäker, cmd /release /renew typ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 18 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 (redigerat) Det går inte att förnya IP-adressen. Det står: Det gick inte att ansluta till DHCP servern. Det går inte äns om jag inaktiverar brandväggen på min dator. Redigerat 18 Juli 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Testa och ge båda datorerna statiska ip-adresser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 18 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Det har ju fungerat tidigare. Så det ska ju kvitta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 (redigerat) Okej, kan det hända att datorerna har fått samma Mac-nr? Enhetshanteraren ->Nätverkskort->Egenskaper->Avancerat->Network Adress Redigerat 18 Juli 2008 av wAcko Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 18 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Helt plötsligt så vipps. En internetförbindelse finns på mammas dator... Det jag gjorde var att inaktivera internetdelning på moderkortets nätverkskort och aktiverade den igen. Man kanske måste göra så i Windows. Inte vet jag, men det funkar efter att jag gjorde det. Det måste vara ett mjukvarufel om det nu verkligen var det. Ska höra med min kusin imorgon. Han kanske har varit med om det någon gång. Men jag tackar för din hjälp wAcko. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 No problemoz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.