swagzter Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 (redigerat) Guide hur man streamar media till sin Xbox 360! http://i233.photobucket.com/albums/ee280/info2g4g/TVersity.jpg OBSERVERA! Du måste ha xboxet och datorn ihopkopplat i samma nätverk (Router)... 1. Ladda ner gratisprogramet TVersity! LADDA NER! 2. Installera och starta programet (installera allt som kommer upp, och ha alla inställningar standard(inte ändra något, förutom om du inte vill ha ett toolbar i internet så bockar du av rutan där dom frågar om man vill ha det!)) Du måste ha rutan ikryssad där dom frågar om din brandvägg tillåter programet! 3. Kolla så att de flesta inställningar är bra inne i programmet (t.ex att ditt xbox 360 är tillåtet)! Men du bör inte behöva ändra några inställningar! 4. Tryck på "Start sharing" (På ikonen nere vid system tray högerklickar du sen "Start Sharing"! 5. På din 360 ska du gå till fliken "Media" sen Pictures, Videos eller Music! Välj datorn som source(brukar oftast vara vad din dator heter) sen bläddrar du igenom några mappar sen bör du hitta vad du söker efter! OBS! Om det inte funkar eller kommer upp error någonstans så fråga på bara ;) ! MVH a1exander. Redigerat 15 Augusti 2010 av a1exander Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 30 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2008 Du skrev den där guiden förut. Funkade/funkar inte för mig. Förut när jag testade lite sånt där (ingen guide) så funkade det inte, men det gick bättre om man satte in Ethernet-kabeln direkt i datorn och inte genom routern. Hade inte Windows Media Player 11, hade någon tidigare version. Kanske det som va felet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 3 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2008 Mm, ethernetsladden från datorn ska gå in i en port på routern och xbox 360 sladden ska gå in i en annan port på routern ... Och jag tror inte at Windows Media Player har någonting med det här att göra :P .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mosa1nagant Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Detta är så enkelt, jag fattar inte värför man lägger upp en guide om det. Men, men, jag tror vissa personer kan ha hjälp av det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Windnoob Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 kan man ta sin mobil sladd från usb kablen till mobilen fast på xbox 360? funkar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 9 September 2008 Rapport Dela Skrivet 9 September 2008 Du kan ju testa. men har för mig att det inte funkade för mig när jag hade Xbox 360. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ufomatte Skrivet 20 September 2008 Rapport Dela Skrivet 20 September 2008 Måste man använda en router :S kan man inte bara koppla en lan sladd ifrån datan till 360? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xnx Skrivet 6 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2008 Bra guide! Tack för hjälpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Windnoob Skrivet 7 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2008 det dära med mobilen FUNKAR! men nackdelen är att den inte tar upp musik från minneskortet på mobilen, bara från själva mobilen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 20 November 2008 Rapport Dela Skrivet 20 November 2008 det dära med mobilen FUNKAR! men nackdelen är att den inte tar upp musik från minneskortet på mobilen, bara från själva mobilenSäker på det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mouad Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 Hejsan! NU tänkte jag lägga in en guide hur man streamar musik, Videos eller bilder från PC till XBOX 360! OBSERVERA! Du måste ha xboxet och datorn ihopkopplat i samma nätverk (Router)!!!! 1. Ladda ner gratisprogramet TVersity! LADDA NER! 2. Installera och starta programet (installera allt som kommer upp, och ha alla inställningar standard(inte ändra något, förutom om du inte vill ha ett toolbar i internet så bockar du av rutan där dom frågar om man vill ha det!)) Du måste ha rutan ikryssad där dom frågar om din brandvägg tillåter programet! 3. Kolla så att de flesta inställningar är bra inne i programmet (t.ex att ditt xbox 360 är tillåtet)! Men du bör inte behöva ändra några inställningar! 4. Tryck på "Start sharing" (På ikonen nere vid system tray högerklickar du sen "Start Sharing"! 5. På din 360 ska du gå till fliken "Media" sen Pictures, Videos eller Music! Välj datorn som source(brukar oftast vara vad din dator heter) sen bläddrar du igenom några mappar sen bör du hitta vad du söker efter! OBS! Om det inte funkar eller kommer upp error någonstans så fråga på bara ;) ! MvH Alexander P12! Istället för att använda tversity så kan man bara använda windows media connect man har den redan i datorn om man anvender windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 21 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 December 2008 Man kan använda Windows Media Connect, Windows Media Player, Tversity och ORB ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.