AlleTheMaster Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Som titeln säger: Ja, hur ska man göra sitt forum känt utan att betala för massa reklam? Finns det någe bra sätt att göra det? Har gjort ett forum och jag kompå att det vet inte annat folk. ;) Så, typ, hur får man sitt forum känt!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Som titeln säger: Ja, hur ska man göra sitt forum känt utan att betala för massa reklam? Finns det någe bra sätt att göra det? Har gjort ett forum och jag kompå att det vet inte annat folk. ;) Så, typ, hur får man sitt forum känt!? 1. Vem riktar forumet sig till? Om du kan svara på denna fråga så är det betydligt enklare att driva besökare till din sida då du vet vilken målgrupp du ska satsa på. 2. Gör reklam på andra forum som du ofta hänger på (kolla upp så att det är tillåtet först), men skapa helst inga trådar utan ha en länk till forumet i din signatur. 3. Banner-/länkbyta med andra sidor. Du lägger upp en banner till någon annan sida mot att sidan du länkar till länkar tillbaka. 4. Skicka in ditt forum till sökmotorer såsom Google, Yahoo etc. Se till att använda bra sökord som representerar din sida/ditt forum. 5. Tipsa vänner! Starta via dina vänner eller personer som delar samma intresse som forumets syfte. 6. Håll sidan/forumet aktiv och var nischad. 7. Tillämpa något som får sidan/forumet att sticka ut ur mängden. Detta är svårt, men inte omöjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 24 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Som titeln säger: Ja, hur ska man göra sitt forum känt utan att betala för massa reklam? Finns det någe bra sätt att göra det? Har gjort ett forum och jag kompå att det vet inte annat folk. ;) Så, typ, hur får man sitt forum känt!? 1. Vem riktar forumet sig till? Om du kan svara på denna fråga så är det betydligt enklare att driva besökare till din sida då du vet vilken målgrupp du ska satsa på. 2. Gör reklam på andra forum som du ofta hänger på (kolla upp så att det är tillåtet först), men skapa helst inga trådar utan ha en länk till forumet i din signatur. 3. Banner-/länkbyta med andra sidor. Du lägger upp en banner till någon annan sida mot att sidan du länkar till länkar tillbaka. 4. Skicka in ditt forum till sökmotorer såsom Google, Yahoo etc. Se till att använda bra sökord som representerar din sida/ditt forum. 5. Tipsa vänner! Starta via dina vänner eller personer som delar samma intresse som forumets syfte. 6. Håll sidan/forumet aktiv och var nischad. 7. Tillämpa något som får sidan/forumet att sticka ut ur mängden. Detta är svårt, men inte omöjligt. Detdär om en banner, hur skaffar jag en fräck sån? Kan inte mycket om photoshop och sånt, så... <_< Ska jag be folk på fuska.se?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 (redigerat) Jadu, ha ett intressant innehåll är väl #1. Startade min sida förra söndagen och har redan 30 medlemmar och 224 poster som sedan gick förlorade när jag var tvungen att installera om forumet. Reklam är viktigt också. Redigerat 24 Juli 2008 av Median Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 24 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Jadu, ha ett intressant innehåll är väl #1. Startade min sida förra söndagen och har redan 30 medlemmar och 224 poster som sedan gick förlorade när jag var tvungen att installera om forumet. :P Hur gjorde du då? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Hur menar du? Jag gjorde en banner och la upp den på några bannerbyten, gjorde reklam på en tracker som min sida vart typ skitpopulär på etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.