hyldran0 Skrivet 29 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2008 Nu vet jag att det förmodligen är många som blir sura för att jag gör ytterligare en sådan här tråd till. Men jag har redan läst på www.kopdator.se och jag finner att jag inte får några svar i andra trådar. • Det är en laptop jag letar efter. • Jag vill inte bygga ihop min dator själv av olika själ. • Jag ska förmodligen inte spela så "tunga" spel. • 0-8000 kr så jag undrar ifall jag borde välja någon av dessa datorer: Förslag 1 Förslag 2 (vet att det är integrerat grafikkort men man får väl köpa till något) eller om ni har några andra förslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 29 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2008 De duger nog bra. Ska du spela bör du välja den dyrare eftersom den andra bara står som "integrerat grafikkort" och skulle kunna vara vad för skit som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hyldran0 Skrivet 29 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2008 (redigerat) De duger nog bra. Ska du spela bör du välja den dyrare eftersom den andra bara står som "integrerat grafikkort" och skulle kunna vara vad för skit som helst. Du har rätt. Och det är väl ganska meckigt att byta grafikkort på bärbara datorer om jag inte har fel? Redigerat 29 Juli 2008 av hyldran0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 29 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2008 Om du ska ha en bärbar som du vill spela på ska du välja en Zepto. De är gjorda för att spela på. www.zepto.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2008 Om du ska ha en bärbar som du vill spela på ska du välja en Zepto. De är gjorda för att spela på. www.zepto.se En dator är för att användas, vad spelar märke för roll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 30 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2008 Roflmao, ska du spela så ska du inte ha laptop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 30 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2008 Om du ska ha en bärbar som du vill spela på ska du välja en Zepto. De är gjorda för att spela på. www.zepto.se En dator är för att användas, vad spelar märke för roll? Zepto har bättre grafikkort i sina laptops. Därför spelar det märket roll. Roflmao, ska du spela så ska du inte ha laptop. Varför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hyldran0 Skrivet 30 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2008 (redigerat) Roflmao, ska du spela så ska du inte ha laptop. Jag har skrivit längst upp att det ska vara en bärbar dator, och jag har levt tillräckligt länge för att förstå att man kan köra de spelen jag vill på en laptop. Och nu är jag trött på dig. Du kommer in i trådar och skriver: Roflcake eller Roflmao eller andra onödiga saker. Om du inte har något vettigt att säga så strunta i att skriva. OnT: Vad tror ni om grafikkortet i förslag 1? funkar det eller behöver det bytas ut? Redigerat 30 Juli 2008 av hyldran0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 30 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2008 (redigerat) Vilka spel ska du spela? För ett 8400 GS motsvarar typ ett väldigt dåligt 8600 256MB kort. Ungefär Warcraft 3 nivå skulle jag tro. Det går oftast inte att byta grafikkort i en laptop, eftersom företagen som skapar de här laptopsen gör det i princip omöjligt för att de vill ha mer pengar. om man vill ha ett bättre grafikkort i datorn får man köpa en dyrare laptop. dessutom så försvinner ju garantin. :( PS: i'm a roflcake-person. Redigerat 30 Juli 2008 av wAcko Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hyldran0 Skrivet 30 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2008 (redigerat) Vilka spel ska du spela? För ett 8400 GS motsvarar typ ett väldigt dåligt 8600 256MB kort. Ungefär Warcraft 3 nivå skulle jag tro. Det går oftast inte att byta grafikkort i en laptop, eftersom företagen som skapar de här laptopsen gör det i princip omöjligt för att de vill ha mer pengar. om man vill ha ett bättre grafikkort i datorn får man köpa en dyrare laptop. dessutom så försvinner ju garantin. :( PS: i'm a roflcake-person. Tack där kom ett seriöst svar jag ville ha. Förlåt att jag skrev lite surt men alltid jobbigt att få massa onödiga inlägg <_< och för övrigt tror jag att jag kommer köra spel som Sacred 2 och Diablo 3 men vill gjärna ha ett grafikkort som räcker och blir över EDIT: vad tror ni om grafikkortet på den HÄR om ni inte tycker det är bra så ge mig gjärna tips på bra grafik kort Redigerat 30 Juli 2008 av hyldran0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 30 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2008 Jo, det grafikkortet kommer nog fungera hur bra som helst. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.