Hoppa till innehåll

Philips Shm7500 Problem!


isMaNnen

Rekommendera inlägg

Hejsan. För ett par dagar sedan var jag i Uppsala och köpte ett headset som heter "PHILIPS SHM7500" från Teknikmagasinet. Men när jag ska prata i mikrofonen på den så är ljudet riktigt lågt! Måste ha munnen nära mikrofonen. Vet någon varför det är så? Enligt han i kassan som jag pratade om ett bra headset till spel så sa han att den är bra för man slipper ha något framför munnen och ändå kommer andra höra rätt så bra för mikrofonen tar upp ljud från ett stort område.

 

Så vet någon varför jag måste ha munnen nära micen för att det ska höras!? Om jag ska ha munnen så nära micen måste jag ta bort mitt headset vilket gör så jag inte kan höra något.

 

Bild på headset

 

http://i00.twenga.com/p/05/66/120566vb.png

 

Den där lilla plutten på ena hörluren är själv microfonen. Därför går det inte att ha den framför munnen och sammtidigt ha på sig headsettet. Någon som vet hur man höjer området den tar in ljud ifrån så detta fixar sig? För så här skall det inte vara...

 

Hoppas ni förstår för det är svårt att förklara vad jag menar.

 

Tack i förhand, Isak

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förmodligen har det inget med headsetet att göra, utan snarare med datorn. Gå in på Kontrollpanelen och sedan Ljud (eller Maskinvara och ljud och därefter Ljud). Välj fliken inspelning och därefter någon lämplig enhet typ "Microphone" eller "Mikrofoningång". Klicka på Egenskaper, välj Nivåer och där har du en volymkontroll. På vissa ljudkort finns det även under fliken Anpassad en kryssruta som låter dig förstärka mikrofonens signal ytterligare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...