Rullis Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Varje gång jag öppnar en mapp som finns i min download mapp som har en .avi fil i sig, så öppnar sig dataexekveringsskyddet och vill avsluta utforskaren, har ingen aning hur detta började, men det har hållit på sen jag kom hem från min semester. Någon som vet varför? Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Har sökt på google, fler verkar ha detta problem och ingen vet hur man lagar det. 1. Pröva lägga Explorer.exe på listan över oövervakade program i dataexekveringsskyddet(Start -> Kontrollpanelen -> Prestanda och underhåll -> System -> Avancerat -> Prestanda -> Dataexekveringsskydd). 2. Pröva systemåterställa windows. Jag har sökt på google och hittat dessa svar, men det såg tveksamt ut om de fungerade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Jag har en annan fråga, hur kan datorn ändra sig, tex minnet försvinner och sånt, när jag är på semester, dragit ut kontakten och allt sånt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 ThaNoob, vad menar du? asså försvinner internminne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Jag har en annan fråga, hur kan datorn ändra sig, tex minnet försvinner och sånt, när jag är på semester, dragit ut kontakten och allt sånt? http://en.wikipedia.org/wiki/Bit_rot Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Jag hade typ 2g minne på min hårddisk när jag stack på semester, allt var urdraget, men när jag kom hem så hade jag bara ungefär 500 mb kvar. Fast nu har jag 1,5 g igen. :o Asså jag ska köpa ny hårddisk snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Jag hade typ 2g minne på min hårddisk när jag stack på semester, allt var urdraget, men när jag kom hem så hade jag bara ungefär 500 mb kvar. Fast nu har jag 1,5 g igen. :o Asså jag ska köpa ny hårddisk snart. Ser ut som ett mjukvarufel. Men det beror ju på din källa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Men min "OS-hårddisk" där jag har mitt OS, är på 20g så det är dags att skaffa ny. Så jag vill nog ha en med minst 200g istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 5 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2008 Har sökt på google, fler verkar ha detta problem och ingen vet hur man lagar det. 1. Pröva lägga Explorer.exe på listan över oövervakade program i dataexekveringsskyddet(Start -> Kontrollpanelen -> Prestanda och underhåll -> System -> Avancerat -> Prestanda -> Dataexekveringsskydd). 2. Pröva systemåterställa windows. Jag har sökt på google och hittat dessa svar, men det såg tveksamt ut om de fungerade. Tack, ska prova det :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.